יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הערב (רביעי) דברים בהצהרה לתקשורת ותקף במילים חריפות את נתניהו. גנץ האשים כי נתניהו מתכוון לשבש את יום הבחירות והתייחס גם להכפשות של רה"מ נגדו. "הרי רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך ורק לפני חודשיים, קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש ממשלה אחריך", פנה לנתניהו. "איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף. אני איתך לא אשב".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"נתניהו תסתכל לי בעיניים. בשל האובססיה להימלט ממשפט אתה משקר, משסה, מפלג, מלכלך מפיץ שמועות זדוניות ומסית", המשיך יו"ר כחול לבן. "אתה מרעיל את ישראל. ב17 במרץ תשב על ספסל הנאשמים תחת הכותרת מדינת ישראל נגד נתניהו".

גנץ תקף את נתניהו בעקבות ההאשמות של ראש הממשלה נגדו ונגד חברו למפלגה גבי אשכנזי. "אתה מאשים את גבי, שהצעת לו את תפקיד שר הביטחון, בהקלטות מפוברקות ובשנאת אחינו הדרוזים", אמר גנץ. "אתה שהארכת את כהונתי כרמטכ"ל וקיבלת ממני דיווחים מפיץ עלי שקרים. לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר ביטחון שלך ורק לפני חודשיים, קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש ממשלה אחריך".

גנץ בהצהרה מיוחדת‎ (צילום: תומר ניוברג, פלאש/90 )
גנץ בהצהרה מיוחדת‎ | צילום: תומר ניוברג, פלאש/90
בנימין נתניהו בני גנץ מתחבקים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
גנץ: "רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך" | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

"רגע לפני הבחירות צצים השקרים ואז הם נעלמים. הקמפיין שלך הוא פשע שנאה נגד הדמוקרטיה הישראלית". אמר יו"ר כחול לבן. "בזמן שאתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק אני הגנתי על המדינה ובניגוד אליך אני עדיין מבקש לעשות זאת. איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף. אני איתך לא אשב".

גנץ: נתניהו ינסה לשבש את יום הבחירות

 גנץ גם טען שנתניהו ינסה לשבש את יום הבחירות, ופנה אליו: "נתניהו - זאת ההזדמנות האחרונה שלך לגלות מנהיגות ולעצור את השנאה והשיוסי שאתה זורע בתוכנו", אמר. "אני כבר יודע את הכוונה של נתניהו לשבש את יום הבחירות, אני קורא לוועדת הבחירות להיערך, אני דורש מיו"ר ועדת הבחירות להבטיח את תקינות יום הבחירות".

בנימין נתניהו (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
גנץ תוקף את נתניהו: "איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה" | צילום: יהונתן ולצר, TPS

 מהליכוד נמסר בתגובה לנאומו של גנץ: "גנץ נראה מאוד לא רגוע הערב. אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל. פוליטיקה זה תחום קשה, תפקיד ראש ממשלת ישראל - קשה הרבה יותר. גנץ פשוט לא יכול".