גנץ וליברמן חייבים להתעקש שלא יהיה סבב בחירות נוסף, כי אחרת אין סיבה לבוא ולהצביע. הסיבה היא האדישות בקרב בוחרי מפלגות המרכז, ובכללן הליכוד. למעשה, בעיית האדישות הכי גדולה נמצאת בקרב מצביעי כחול לבן והליכוד לעומת שאר המפלגות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בישראל ישנו מנוע אלקטורלי שנקרא תמיכה בבנימין בנתניהו או התנגדות לו, אבל הוא לא מספיק עדיין כדי להיכנס לבלפור ולכן גנץ מנסה לתת לבוחרים עוד סיבה להצביע לו. בכחול לבן עדיין מחפשים את הדרך והפיצוח, כי לומר "רק לא נתניהו" זה עדיין לא מספיק. בתחילת השבוע הלכו בכחול לבן על קמפיין פוזיטיבי לשיפור מערכת הבריאות, וזה עדיין לא הצליח. 

כעת, ממשיכים לחפש בכחול לבן דרך להניע 2-3 מנדטים מהליכוד להצביע עבורם. מסקרי עומק של כחול לבן עולה כי קיימים מנדטים בודדים בליכוד שלא רוצים את נתניהו ומחפשים סיבה להצביע כחול לבן. הדבר מאתגר לאור השבוע המורכב שהיה לגנץ: בתחילתו פרשת מנדלבליט-הרפז, גם ההזמנה של נתניהו לעימות, לה סירב גנץ ובנוסף לכל - פרשת "המימד החמישי". 

כשאנחנו מסתכלים על תמונת המצב, הסיפור הוא לא הבוחרים - אלא הפוליטיקאים ביום שאחרי. צריך להתמקד בשלוש דמויות: אריה דרעי ומידת המשך התמיכה שלו בגוש הימין, גבי אשכנזי והאם הוא ידחוק בגנץ בשלב מסוים להיכנס לממשלה וכמובן בבני גנץ.