6 ימים לסגירת הרשימות, מגעים לאיחודים של הרגע האחרון בין הרשימות - בשני הגושים: בימין - ובאופן מפתיע - הכיוון המוביל לחיבור הוא בין הימין החדש של בנט ושקד לאיחוד הלאומי של סמוטריץ', חיבור שאם יתרחש, הוא יקרה מעל ראשם של רפי פרץ ובן גביר, שחברו לרשימת בית יהודי מאוחד, יחד עם עוצמה יהודית. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המהלך הזה ככל הנראה נועד לכך שהבית היהודי יחבור אף הוא למפלגת ימין אחת משותפת מימין לליכוד ברגע האחרון, וכך יגיע תמורת מחיר נמוך יותר. הברירה האחרת של פרץ ובן גביר היא ריצה עצמאית תוך סיכון ממשי בהתרסקות. 

ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גבי
יישארו בחוץ? הרב פרץ ובן גביר

סמוטריץ' נפגש הערב עם יו"ר הבית היהודי פרץ - לראשונה אחרי שבועות של נתק. סמוטריץ' הציג לפרץ את ההבנות שאליהן הגיע עם יו"ר הימין החדש נפתלי בנט בניסיון להקים מפלגת ימין מאוחדת בניסיון לשכנע את פרץ והבית היהודי להצטרף.

על רקע המגעים המתחדשים, הציג הערב השר פרץ את המתווה שלו לאיחוד הציונות הדתית. על פי השר פרץ, יתבצע מיזוג בין רשימת הבית היהודי לרשימת האיחוד הלאומי עוד לפני הבחירות ולמפלגה המשותפת יהיו מצע, חוקה, מוסדות ומנגנונים כלכליים משותפים.

עם תום הפגישה, לאחר השעה 23:00, פורסמה הודעה משותפת מטעם האיחוד הלאומי והבית היהודי: "השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ נועדו הערב לפגישה באווירה טובה ודנו באפשרויות הפוליטיות השונות להיערכות הציונות הדתית לבחירות. השניים הסכימו שיש לחתור לאחדות רחבה ככל הניתן וסיכמו על המשך הדיאלוג הישיר ביניהם בימים הקרובים". 



השר פרץ מציע שחודשיים לאחר הבחירות לכנסת ה-23 ייצא לדרך מפקד החברים הגדול של הציונות הדתית, בו יוכל להשתתף כל מי שמזדהה עם הציונות הדתית ועם ערכיה.

המפקד ימשך חצי שנה ולאחריו יחתם ספר הבוחרים: "כל מי שהתפקד עד אז יוכל להשתתף בבחירות ליו"ר המפלגה המאוחדת בהמשך". בהמשך מפרט פרץ כי שנה בדיוק לאחר הבחירות לכנסת ה-23, ייערכו הבחירות ליו"ר המפלגה.

העבודה ומרצ ירוצו ברשימה אחת? 

וגם בגוש המקביל פועלים לאחד כוחות. ביממה האחרונה ישנה התחלה של מגעים בין העבודה למרצ, כשבמרצ מזהים נכונות ראשונית לריצה משותפת מצד אנשי פרץ, ריצה של העבודה-גשר יחד עם מרצ (המחנה הדמוקרטי). 

עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה (צילום: החדשות 12, החדשות12)
ירוץ ברשימה אחת עם מרצ? יו"ר העבודה פרץ | צילום: החדשות 12, החדשות12

במפלגת העבודה גובר הלחץ על פרץ להוביל לחיבור עם מרצ. המפלגה צפויה לקבל ביום ראשון את הסקר האחרון לפני סגירת הרשימות - והוא זה שיכריע האם לקדם את האיחוד בין המפלגות, שנראה שאם יקרה - יקרה ברגע האחרון.