בצלאל סמוטריץ' עושה מאמצים להוביל מהלך של ריצה משותפת אחת מימין לליכוד, כך מסרו הבוקר גורמים ברשימת האיחוד הלאומי לחדשות 12. על פי אותם גורמים, סמוטריץ' שוקל את כל האפשרויות שעומדות על הפרק, ביניהן גם ריצה בבלוק טכני עם הימין החדש, או בקיצור - "כולם מדברים עם כולם". הגורמים גם הגיבו לדיווחים על אפשרות פסק הזמן שלו מהחיים הפוליטיים. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

את הריצה המשותפת מקווה סמוטריץ' להוביל על ידי איחוד מרכזים עם הבית היהודי או סקר רחב היקף, שייקבע את סדר הרשימה החדשה. אותם גורמים סיפרו כי לשם כך האיחוד הלאומי נמצא במגעים עם כולם - גם עם הימין החדש וגם עם הבית היהודי. אם מהלך האיחוד לא יצלח, סמוטריץ' מקדם במקביל גם אפשרות של ריצה בבלוק טכני עם הימין החדש.

לגבי האפשרות שסמוטריץ' ייקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים, כפי שעלתה מראיונות שנערכו עמו בתקופה האחרונה, טענו הגורמים כי הם "לא רואים איך זה קורה". עם זאת, הם הסתייגו וטענו שאין לדעת איך הדברים יתפתחו.

ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גבי
התאחדו והותירו את סמוטריץ' בחוץ. בן גביר ופרץ

אתמול פורסם כי גם ח"כ איילת שקד מפעילה לחץ על נפתלי בנט ללכת על רשימה משותפת לכל הימין, אך בנט מצידו נרתע מאפשרות האיחוד, מחשש שהדבר ימנע מהגורמים הליברליים בימין להצביע להם. לפני כשלושה שבועות נחתם הסכם בין עוצמה יהודית לבית היהודי, אשר הותיר את סמוטריץ' ואת רשימתו מחוץ למפלגה.