המסלול של גנץ בדרך לראשות הממשלה מסתבך: ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר כי מפלגתו "תצביע נגד ממשלת כחול לבן ואביגדור ליברמן". בריאיון לגלי צה"ל, פחות משלושה שבועות לבחירות הבהיר: "אם לא נשמע מגנץ אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר והסיפוח, אין מצב שנמליץ עליו - מה הוא חושב, שאנחנו בכיס שלו?"

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בריאיון לרינו צרור אמר עודה: "אין לנו שום דבר משותף, ליברמן הוא ימין, הוא הוגה הרעיון של טרנספר תושבי המשולש, הוא נגד הצבעת האזרחים הערבים ואנחנו הכי רחוקים ממנו". עודה הבהיר: "אין מצב שנתמוך בשום ממשלה שיש בה ליברמן – אנחנו נצביע נגד. אנחנו לא רק מתכוונים 'רק לא ביבי', אנחנו נגד דרכו של ביבי ודרכו של הימין".

עוד איים עודה לא לתמוך בגנץ - ובכך אולי למנוע ממנו את קבלת המנדט להרכבת הממשלה. "המלצנו על גנץ אבל לא שמענו אותנו מדבר נגד הסיפוח או הטרנספר", אמר, "אין מצב שאנחנו נתמוך בו שוב או נמליץ אם לא ייצא נגד זה, אין מצב שנתמוך בו עם העמדות של השבועות האחרונים - אני רוצה לשמוע מגנץ שהוא מתנגד לטרנספר".

"כחול לבן שותקים על התקיפה של נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית ואנחנו לא נקבל את המצב הזה", הוסיף. "אנחנו יכולים להגיע ל-61 מנדטים ללא ליברמן - הרשימה המשותפת יכולה לקבל 16 מנדטים". עודה הוסיף: "אני הכי עקבי, שיש, אני רוצה להחליף את הימין ולא רק את נתניהו. שמאל אמיתי וערכי צריך להגיד את הדברים הללו".

פגישת של בני גנץ, איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: אופק אבשלום)
טיבי, גנץ ועודה, ארכיון | צילום: אופק אבשלום

אם הרשימה המשותפת תתנגד לממשלת מיעוט של כחול לבן, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ, גנץ - בהנחה שיקבל מנדט - לא יוכל להשביע ממשלה כזו. התנגדות של עודה וחברי מפלגתו מצמצמת את התרחישים האפשריים שעומדים בפני יו"ר כחול לבן, שיצטרף לשבור את גוש הימין מבחוץ - או לפנות לממשלת אחדות עם נתניהו. ההתנגדות גם עשויה להגדיל את האפשרות להליכה למערכת בחירות רביעית ברציפות.