לקראת סגירה: הליך הגשת הרשימות לכנסת ה-23 ייפתח היום (שלישי) ב-12 בצהריים. המפלגות המעוניינות לרוץ לכנסת יגישו את מועמדותן לוועדת הבחירות המרכזית היושבת בכנסת, בהליך שיימשך עד מחר בחצות. בימין, המו"מ בין מפלגות האיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ' והבית היהודי של רפי פרץ עלה על שרטון. באיחוד הלאומי טענו: "הבית היהודי פוגעת בסיכויים לעבור את אחוז החסימה", הבית היהודי מנגד תקפה: "האיחוד הלאומי לא מעוניין באיחוד - אלא בהצעה חדשה מהימין החדש".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בבית היהודי אישרו אמש את ההסכם לחיבור עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. יו"ר המפלגה וצוות המו"מ הוסמכו על ידי המפלגה להמשיך בניהול המגעים לחיבור בשתי היממות הקרובות עד לסגירת הרשימות. עם זאת, הבוקר הודיעה מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' כי הניסיונות לאיחוד כשלו לפי שעה, וכי לטעמם חיבור עם הבית היהודי בלבד לא יספיק כדי לעבור את אחוז החסימה.

השרים שפוטרו, בנט ושקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
ירוצו לבד, ראשי "הימין החדש" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

במפלגתו של סמוטריץ' טענו: "התנהלות מפלגת הבית היהודי בשבועות האחרונים פוגעת בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה. חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים היא חוסר אחריות לימין ולציונות הדתית".

באיחוד הלאומי טענו כי הם מבקשים להביא ל"חיבור גדול כמה שיותר" מימין לליכוד. סקר חדשות 12 מאתמול מראה כי חיבור בין הבית היהודי ועוצמה יהודית לבין האיחוד הלאומי מעביר את הרשימה אל מעל לאחוז החסימה, ומעניק לה 5 מנדטים.

בבית היהודי אמרו הבוקר בעקבות הודעת האיחוד הלאומי: "האמת הפשוטה היא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

_OBJ

אתמול דווח במקור ראשון כי העיתונאית שרה ב"ק עתידה להצטרף גם כן לרשימת הבית היהודי, ובהודעת ווטסאפ ששלח היו"ר פרץ נכתב כי "צריך לתת לה מקום שלישי או רביעי מקסימום ברשימה הכוללת, היא תוכל לשמור על מצביעים שלא יברחו לימין החדש".

בינתיים, מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעה אתמול שבכוונתה לרוץ לבד. בבחירות אפריל 2019 רצו השניים עצמאית – ולא עברו את אחוז החסימה. עם זאת, בנט ושקד טענו כי "זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון". על פי סקר חדשות 12, לו היו הבחירות נערכות היום הייתה זוכה המפלגה ל-6 מנדטים.

בשמאל הגיעו אתמול לסיכומים שמעמידים רשימה אחת משמאל לכחול לבן. העבודה-גשר ומרצ סיכמו על ריצה משותפת בפתק "אמת". על פי סקר חדשות 12 שנערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel ופורסם אתמול, האיחוד לא מביא לעלייה במנדטים של הרשימות. הרשימה המחוברת זוכה בסקר ל-9 מנדטים, לעומת 5 ו-4 בנפרד.