מערכת הבחירות השלישית: הבוקר (ראשון) בשעה 07:00 נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ ו-6,453,255 בעלי זכות הצבעה החלו לצאת לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע עבור אחת מ-29 הרשימות המתמודדות לכנסת ה-23. 10,631 הקלפיות ייסגרו בדיוק בשעה 22:00. ביישובים קטנים, בבתי-סוהר ובבתי-חולים הן ייפתחו ב-08:00 בבוקר ויינעלו ב-20:00 בערב. במקביל, הציבה ועדת הבחירות המרכזיות 16 קלפיות באוהלים ייעודיים ברחבי הארץ עבור החולים בקורונה. הקלפיות יפעלו בין השעות 10:00-17:00, כך שהמצביעים שנמצאים בבידוד לא יבואו במגע עם המצביעים בקלפיות הרגילות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שכל הקלפיות נפתחו ונכון לשעה זו אין דיווחים על עיכובים.

לקלפי עליכם להגיע עם תעודה מזהה: תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה תקף או תעודת חבר כנסת. לאחר שיזהו וירשמו אתכם, תיגשו אל מאחורי הפרגוד לבחור במפלגה לה תרצו להצביע - ולשים את הפתק שלה במעטפה אותה תקבלו מחברי הוועדה. את המעטפה יש לסגור, ניתן גם לאטום - ואז לשלשל לקלפי.

מערכת הבחירות מתקיימת בצל התפשטות נגיף הקורונה, וברחבי הארץ כבר הכינו קלפיות ייעודיות עבור אלה הנמצאים בבידוד. מנהל המערך הלוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית, יוסי תורן הכריז כי "בשעה 10:00 יוכלו אזרחים אשר נמצאים בבידוד ביתי, לממש את זכות הבחירה שלהם, מבלי לסכן את יתר המצביעים ברחבי הארץ". 

הקלפיות המיוחדות לחשודים בקורונה (צילום: דוברות מד"א )
הקלפיות המיוחדות לאנשים הנמצאים בבידוד | צילום: דוברות מד"א

ההערכות להצבעה עבור הנמצאים בבידוד נעשית בשיתוף מגן דוד אדום. מנכ"ל מד"א, אלי בין סיפר כי: "מגן דוד אדום יסייע לאפשר לישראלים אשר נמצאים בבידוד לממש את זכותם הדמוקרטית, ולהצביע בבחירות לכנסת, תוך הקפדה מלאה ושמירה על בריאות הציבור".

"מתנדבי מד"א שנרתמו למשימה, ויפעלו בקלפיות המיוחדות, מטעם ועדת הבחירות המרכזית, ימוגנו ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, ועדת הבחירות המרכזית ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

מצביעים יוצאים להצביע עם מסכות‎
מצביעים שיצאו להצביע הבוקר עם מסכות

במסגרת היערכות המשטרה ליום הבחירות, הוקם באגף החקירות והמודיעין דסק ארצי בו יושבים כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז"פ. במשטרה מסרו כי "מטרת הדסק תהיה לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ בהתאם לתרחישים השונים, וגם לצורך מענה לאפשרות כי במהלך היום יופצו הודעות כוזבות שאין בהן ממש וכל מטרתן לגרום לבהלה ולאי- סדרים ביום הבחירות". 

החלק הניכר של תוצאות האמת יפורסם עד יום שלישי בצהריים. קולות המעטפות הכפולות ייספרו עד לערב יום רביעי - אז נדע את התוצאות הסופיות. 

בחירות 2020 בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)
בחירות 2020 בצה"ל | צילום: דובר צה"ל

אמש כבר החלה ההצבעה לבחירות לכנסת ה-23 בבסיסי צה"ל על כל זרועותיו ובמוצבים השונים. במקביל הודיע צה"ל כי יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה, זאת בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני. 

באשר לבעלי זכות ההצבעה לבחירות בישראל שנמצאים ברחבי העולם: 3,444 איש הצביעו כבר בנציגויות בעולם - ובהם נציגי הסגל הדיפלומטי, שליחי הסוכנות היהודית, קק"ל, קרן היסוד ונציגים שונים אחרים מטעם המדינה. אחוז ההצבעה מעבר לים ירד הפעם ל-66% בלבד לעומת 69.5% ו-76% בשני סבבי הבחירות בשנה שעברה.