כך נראה האיחוד בימין: אמש (רביעי) סיכמו השרים רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט על איחוד – תחת השם "ימינה". ההסכם גובש ממש ברגע האחרון להגשת הרשימה וכעת מתפרסמים פרטי ההבנות. הסעיפים המרכזיים במסמך קובעים כי יתקיים מיזוג מלא של הבית היהודי והאיחוד הלאומי וכי המפלגות ילכו יחד במקרה שיפנו לאופוזיציה או לקואליציה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המנצח הגדול שעולה מההסכם הלילי הוא בצלאל סמוטריץ'. הוא מקבל לידיו את תפקיד ממלא המקום של בנט ותפקיד יושב הראש הבא של הבית היהודי-איחוד לאומי. במקרה של עזיבה של בנט, יעמוד בראש הרשימה סמוטריץ' ואילו פרץ יהיה ממלא מקומו. חשוב מכך, נקבע במסמך כי כל החלטה עתידית שיקבל בנט כיו"ר המפלגה תהיה על דעתו ובהסכמתו של סמוטריץ'. על אף שלפני ימים ספורים נראה היה שסמוטריץ' יוותר ללא בית פוליטי, כעת מתברר שאחיזתו במפלגה רק התהדקה.

עוד הסכימו ארבעת ראשי המפלגה על תקציב לקמפיין הבחירות שיעמוד על 8 מיליון שקלים, כשכל צד יתרום את חלקו באופן שווה. במקרה של משא ומתן קואליציוני בעתיד, התחייבו הצדדים שלא להתפצל ולהיכנס לקואליציה כמפלגות עצמאיות, ללא שאר חברי הרשימה. בנוסף, הבטיחו המפלגות של פרץ וסמוטריץ', הבית היהודי והאיחוד לאומי, להתמזג לכדי מפלגה אחת - "מפלגת הציונות הדתית". בעוד באיחוד הלאומי אישרו את המיזוג, בבית היהודי התחייבו לאשרו במרכז המפלגה בתוך חודש.

איילת שקד, נפתלי בנט ורפי פרץ בתום פגישה לילית
בנט, פרץ ושקד. פרץ נותר הנציג היחיד של הבית היהודי בעשירייה

מוקדם יותר היום הודיע בנט כי רשימתו תרוץ כסיעה מאוחדת ולא כבלוק טכני, כפי שקרה בבחירות הקודמות. "התאחדנו, לא בלוק טכני", צייץ בטוויטר. "סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות. גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית: דתיים, חילונים, מסורתיים, חרד"לים וליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל, עם ישראל ומסורת ישראל. חירות האדם. הנבחרת הכי טובה בישראל".

פרץ התייחס אף הוא לאיחוד ואמר כי החליט לרוץ ברשימה אחת משותפת "שתציל את מדינת ישראל כולה". בנוסף, פרץ התנצל בפני איתמר בן גביר על ביטול ההסכם עבור האיחוד: "בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי. אבקש את סליחתו של ‎איתמר בן גביר".