פרסום ראשון: בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בשבוע הבא יגיעו לישראל 43 עולים בני הפלשמורה מאתיופיה. שר הקליטה יואב גלנט יטוס ביום שני הבא לאדיס אבבה, שבוע בלבד לפני הבחירות, יחד עם גדי יברקן, שר התקשורת דודי אמסלם וח"כ לשעבר אברהם נגוסה למטרת העלאתם לארץ. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מדובר ב-43 מתוך ה-400 שנתניהו הבטיח להעלות לישראל. בגלל האילוצים השונים והזמן הקצר הצליחו למצוא רק 43 שעונים על הקריטריונים ושיש ברשותם תעודת מעבר מאתיופיה.‎

המהלך שמאפשר למעשה את הבאתם הוא הסרת הדרישה של משרד הבריאות שהם יהיו בהסגר, דרישה לה סירב השר גלנט. במשרד דרשו שהייה בהסגר מחשש להפצת מחלת השחפת - אלא שהאוכלוסיה המיועדת להעלאה לארץ חוסנה נגד המחלה. 

במסגרת ההסכמות להעלאתם ארצה, סוכם שרופא יבדוק אם יש להם חום או שיעול ועם הגעתם לארץ הם יתבקשו שלא לשהות במקומות סגורים כגון כיתות ותחבורה ציבורית. חיסונים נוספים, נגד מחלות נוספות, הם יקבלו בישראל.

עשרות בני הפלשמורה שיגיעו לישראל יעלו עוד לפני הבחירות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט שסבר שיש להמתין עם העלאתם לאחר הבחירות. אלא שהממשלה קיבלה את ההחלטה בניגוד לדעתו.

הכוונה היא להעלות מאות נוספים בהמשך, זאת כחלק מהמלחמה על קולות בני העדה האתיופית בבחירות הקרובות. 

מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "מצאו רק 43 איש שאפשר להעלות, העלייה נגררת סתם" 

מטעם מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה נמסר: "כל המציל נפש מישראל כאילו הציל עולם ומלואו ועל כן העלאתם של 43 איש היא ברכה. יחד עם זאת, ניתן לפתור את כל מצוקת הממתינים באדיס אבבה ובגונדר ושל בני משפחותיהם בישראל בקלות יחסית באמצעות מבצע עלייה קצר ואפקטיבי במקום סחבת בירוקרטית איטית ומרושלת."

"שונאי העלייה טוענים שאין לה סוף – הנה המחשה חיה מדוע:  ב-2015 התקבלה החלטה להעלות את אלפי הממתינים באתיופיה (על פי משרד הפנים מדובר על בסביבות 9,000 איש), ההחלטה לא בוצעה ובינתיים ראש הממשלה התחייב לפני הבחירות להעלות 400, אבל משרד הפנים "מצאו" באתיופיה רק 43 איש שניתן להעלות".

"התנהלות הממשלה ומשרד הפנים שבכל שבוע מצמצמים את כמויות העולים יותר ויותר, גורמת לכך שבמקום עלייה בכמות רצינית כפי שמתבצעת משאר העולם – עליית שארית יהודי אתיופיה נגררת תוך גרימת סבל מקסימלי לממתינים באתיופיה ולבני משפחותיהם שבישראל", אמר אורי פרדניק יו"ר המאבק להעלאת יהודי אתיופיה.