כנראה שמישהו מאוד רוצה לעורר את הציבור במערכת הבחירות המנומנמת הזו, והיום (שישי) הופיעו ברחבי תל אביב שני שלטי חוצות בוטים במיוחד. שלט אחד נתלה במיקום מרכזי בעיר ובו נראים אבו מאזן ואיסמעיל הנייה כשהם כורעים על ברכיהם, עיניהם מכוסות וידיהם מונפות בכניעה – תחת הכיתוב: "שלום עושים עם אויבים מובסים". ראש העיר רון חולדאי הורה על הסרת השלט שנתלה על ידי פעילי ארגון "הפרויקט לניצחון ישראל". ארגון שאחראי על שורת מייצגים מחאתיים שעוררו סערה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת מרצ, עיסאווי פריג', צייץ תגובה בחשבון הטוויטר שלו וקרה לראש עיריית תל אביב להסיר את השלט: "הגועל נפש הזה חייב לרדת ועכשיו. רון חולדאי, לטיפולך".

הבוקר בת"א: רחובות על שמם של פיגועי הטרור
החלפת השלטים בתל אביב

 הגועל נפש הזה חייב לרדת ועכשיו. @Ron_Huldai, לטיפולך. https://t.co/qHK4Nldmg1

 בשלט אחר שהופץ ברחבי עיר הבירה ירושלים, מאחוריו עומדת מפלגת הליכוד, נראה חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, מרכיב על גבו את יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ. בשלט נכתב: "בלי אחמד טיבי אין לגנץ ממשלה".

 בלי אחמד טיבי אין לגנץ ממשלה! pic.twitter.com/GL6ZtLpslh

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הורה על הסרת השלט הראשון ומסר בתגובה: "התמונה מסיתה לאלימות המזכירה את מעשי דאע"ש והנאצים. גם בתקופת בחירות יש קווים אדומים. אינני מתערב בפרסומים במרחב הציבורי אבל הפעם הכללים נשברו. השפלתו של האחר איננה דרכנו".

"מהפרויקט לניצחון ישראל" נמסר בתגובה: "נראה שיותר מחוות דעת אומנותית על השלט, הביקורת של ראש העיר מגיעה בנוגע למסר שעד היום כמעט ולא דיברו עליו במדינת ישראל. 'שלום עושים רק עם אויבים מובסים' היא התפיסה בה צריכה לנהוג מדינת ישראל כדי להילחם בסרבנות הפלסטינית. במשך עשרות שנים קיבלו מאיתנו הפלסטינים אינספור הזדמנויות לקבל את כל מה שרק יכלו לחלום עליו, ועדיין הם המשיכו בסרבנות שלהם. אנחנו חייבים להסתכל למציאות בעיניים ולומר את האמת – שלום יהיה אך ורק כאשר הפלסטינים והחמאס יובסו ויוותרו על כל שאיפה לחיסול מדינת ישראל. מפתיע לשמוע שדווקא מי שעומד בראש העיר המציירת עצמה כפלורליסטית במדינת ישראל מנסה לסתום פיות, אבל בכוונתנו לפעול נגד החלטתו בבית המשפט כבר בצאת השבת".‎

התרנגולת הענקית שהוצבה בכניסה לכנסת
מייצג התרנגול מול הקרייה מהקיץ

במהלך הקיץ האחרון, ארגון "הפרויקט לניצחון ישראל" בו חברים נציגי המשפחות השכולות, פורום נכי צה"ל ומפוני גוש קטיף הציגו מספר מייצגים שעוררו סערה. בחודש אוגוסט האחרון, הוצבה בובת תרנגול ענקית בגובה של 10 מטרים, והפעילים טענו כי זה הגיע "כמחאה על הפחדנות של ממשלות ישראל לאורך השנים מול חמאס וההתנגדות הפלסטינית".

הנייה בבגד ים על שלט חוצות בת"א (צילום: הלל מאיר, חדשות)
איסמעיל הנייה בספידו | צילום: הלל מאיר, חדשות

באירוע אחר כמה שבועות לפני כן, עשרות פעילי התנועה יצאו לפעילות מחאתית במהלך הלילה כנגד מדיניות ממשלות ישראל לאורך השנים בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני. במסגרת הפעילות הם החליפו את שמות הרחובות המרכזיים ברחבי ת"א לשמות המתארים אירועים ביטחוניים לאורך השנים. שבועיים קודם לכן פעילי התנועה היו אחראים גם על תליית שלטי הענק שהציגו את איסמעיל הנייה לבוש בתחתוני ספידו על איילון.

יו"ר כחול לבן בני גנץ (צילום: החדשות12)
יו"ר כחול לבן בני גנץ | צילום: החדשות12

למרות תקרית השלטים, מערכת הבחירות הנוכחית לא מספקת כותרות ושינויים מרחיקי לכת במפה הפוליטי. אולי מלבד זו: הבוקר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי הוא "כן יכול לשבת עם העבודה-מרצ". לפני זה הוא נעל את הדלת לישיבה עם הרשימה הערבית המשותפת, ובסיור בחירות שקיים אמר: "לא יהיה שיתוף פעולה ישיר ולא עקיף עם המשותפת".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו (צילום: החדשות12)
"כן יכול לשבת עם העבודה-גשר-מרצ" | צילום: החדשות12

"ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה לא באופן ישיר ולא באופן עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה הערבית המשותפת", אמר ליברמן. באשר לרשימת העבודה-גשר-מרצ אמר: "אין לי שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה גשר מרצ המאוחדת. זו רשימה אחת שמרצ היא חלק קטן ממנה".

"ישראל ביתנו ישבה בעבר בממשלת נתניהו עם עמיר פרץ", הזכיר ליברמן. "ואורלי לוי הייתה בעברה חברה בישראל ביתנו. ולמי ששכח, חלק משרי הליכוד היו בעבר חברים בקדימה וכמה מהם, כולל ראש הממשלה, הצביעו בעד ההתנתקות, ורק לפני פחות משנה נתניהו התחנן לאבי גבאי שיצטרף לממשלתו".