אין איחוד בין מפלגות גוש השמאל-מרכז: יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר היום (רביעי) בישיבת הסיעה כי מפלגתו לא תחבור לאף מפלגה אחרת. שעות קודם לכן עוד נפגש עם ראשי העבודה-גשר ומרצ, בעקבות יוזמתו של ח"כ עמיר פרץ שנחשפה אמש במהדורה המרכזית, אך גנץ הבהיר כי אין בכוונתו לרוץ "בפתק אחד נגד נתניהו" כפי שהציע פרץ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"כחול לבן נחושה להגיע לבחירות הקרובות להכרעה ברורה", אמר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. "כדי שזה יקרה אנחנו צריכים לעבוד קשה, ודרוש איחוד במפלגות השמאל הציוני".גנץ התייחס לפגישותיו עם ראשי המחנה: "נפגשתי הבוקר עם פרץ והורוביץ והבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור למפלגות אחרות, לא משמאל ולא מימין".

עוד התייחס למהלכים להקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו - והציב אולטימטום נוסף ליו"ר הכנסת אדלשטיין. " אני מעריך מאוד את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת התנהלותו הממלכתית לאורך שנים. אני יודע שהוא מבין מה הדבר שנכון לעשות בנוגע לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד", אמר. "הכנסת איננה עיר מקלט לעבריינים ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא מפלגה כזו או אחרת".

בני גנץ בישיבת כחול לבן (צילום: החדשות)
רצים בלי לחבור. ראשי כחול לבן | צילום: החדשות

גנץ הוסיף: "נתניהו הוא זה שביקש לדון בחסינותו האישית. אני לא מתאר לעצמי שהוא עשה זאת כדי שלא נדון בה. נתניהו ביקש חסינות - ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן".

כך גנץ "קבר" את היוזמה של פרץ

הבוקר נפגש גנץ עם פרץ, שהודיע: "הנחתי בפני גנץ את המתווה להקמת ממשלה שלא תסתפק בהחלפת נתניהו, אלא תחליף גם את המדיניות שלו". פרץ הצהיר: "הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שכאשר יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקוה, ולכן אסור לנו לאבד אף קול".

עוד אמר פרץ: "בכחול לבן צריכים להחליט מי השותפים האמיתיים שלהם: העבודה-גשר להקמת ממשלה של שינוי ותקוה, או ממשלה עם שותפים מהימין המדיני והקפיטליסטי שאיתם תקום ממשלה של גזרות וסיפוח". פרץ טען כי סוכם שתתקיים בדיקה מקיפה יסודית ומהירה שתיבחן את כל האפשרויות, כשהיעד הוא בניית גוש של 61 בלי ליברמן" - אך גנץ דחה את ההצעה תוך זמן קצר.

אתמול התייצב פרץ באולפן המהדורה המרכזית וקרא לאיחוד כולל במפלגות המרכז שמאל. "אני חושב שיש לנו הזדמנות לעשות מהפך - אני מרגיש שחסרה אנרגיה שתוציא את האנשים להצביע". פרץ אמר" "זה מהלך שלא היה במדינת ישראל - פתק אחד לגוש אחד. פתק אחד להחלפת נתניהו, להחלפת הממשלה ואת כל המדיניות שלה". 

"אני חושב שכאשר כולם מתאחדים ואין מלחמה בינינו, אז לא נשקיע כסף בלנסות לקחת מנדטים מכחול לבן", הסביר. "כל מי שחושב שצריך להוציא את נתניהו יתייצבו כאיש אחד. מבחינת המרכז-שמאל זו ההצעה הטובה ביותר, כי כל שאר האפשרויות יקטינו את הגוש".