שעות אחרונות לפני פתיחת הקלפיות ומהמפלגות הגדולות יוצאים דיווחים סותרים לגבי מצב המנדטים הצפוי - בכחול לבן טוענים שהמומנטום של ראש הממשלה נבלם ב-48 השעות האחרונות, בעוד בליכוד טוענים שהוא נמשך ושהמגמה החיובית אף מתחזקת. למרות תפיסת המציאות ההפוכה, האסטרטגיה של שתי המפלגות למחר דווקא דומה: מפסיקים לנסות להעביר מצביעים - ומתמקדים בהוצאת אנשים מהבית. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במצב הנוכחי ישנן שתי עובדות יסוד בפוליטיקה הישראלית: רוב הציבור בישראל תומך בעמדות של הימין אך אחוז התומכים בבנימין נתניהו קטן יותר. בבחירות של ספטמבר, כחול לבן ביססה את הקמפיין של הרגע האחרון על הפער הזה, אך בבחירות הללו לא ברור שזה יפתור להם את הבעיה.

אם כך בכחול לבן החליטו להוציא לפועל "מבצע לכיבוש תל אביב", כפי שהם מכנים אותו. היו"ר בני גנץ ייצא לשטח, אחרי שלפיד ואשכנזי כבר היו שם היום. גם את עיקר הכסף הם משקיעים באזור הזה. המשמעות של המבצע הזה הוא ההבנה שלא יצליחו להעביר יותר מצביעים מגוש לגוש - ולכן עדיף להשקיע בדחיפת המצביעים לקלפיות. בסבב הקודם היו פרסומים של אחוזי ההצבעה בבני ברק מול אחוזי ההצבעה בתל אביב - וכנראה נראה דברים דומים גם בסבב הזה.

גם בליכוד ילכו למעוזי ההצבעה שלהם ויעסקו בהעלאת אחוזי ההצבעה ולא בהעברת מצביעים. על פי גורמים במפלגה יש להם "נשק סודי" - הם יסתייעו בטבלאות אקסל של מצביעים במעוזי ליכוד, שלא יצאו להצביע בפעם הקודמת, וכך יוכלו להפנות את המשאבים באופן ישיר בקו הסיום. בליכוד לא חושפים מאיפה השיגו את הנתונים האלו.