שעות אחרי הדרמה בכנסת והאיחוד בימין, שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע היום (חמישי) כי רשימתו תרוץ כסיעה מאוחדת ולא כבלוק טכני, כפי שרצה בבחירות הקודמות. "התאחדנו, לא בלוק טכני", צייץ בטוויטר. "סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות. גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית: דתיים, חילונים, מסורתיים, חרד"לים וליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל, עם ישראל ומסורת ישראל. חירות האדם. הנבחרת הכי טובה בישראל".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בירך גם הוא על האיחוד: "במבחן התוצאה זו בהחלט רשימה מנצחת. איכותית ומגוונת. קדימה לעבודה".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) תקף בחשבון הטוויטר את רשימת "ימינה" המאוחדת: "פונה לציונות הדתית. האמיתית. הממלכתית, הציונית, הלא קיצונית. זו שמאמינה ביצירת גשרים ולא בפיצול ושנאה. זו שלא תצביע לרשימה שהכניסה לשורותיה חבורה משיחית והומופובית בניגוד לכל ההבטחות. זו שלא תצביע ביבי כי היא נגד שחיתות. הערב נשארה לכם אלטרנטיבה אחת במחנה הלאומי: כחול לבן".

בתגובה, הצהירו ב"ימינה" כי לא יקבלו מלפיד הטפות מוסר. "לא נקבל הטפות מוסר ממפלגה שדחפה להקמת ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי ואיימן עודה", נכתב בחשבון הטוויטר של הרשימה. "ימינה מייצגת את הימין האידיאולוגי ואת הציונות הדתית, וכל איש ימין ימצא בה בית".

אמש, ברגע האחרון, הסכים יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להפר את ההסכם עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר וחתם ברגע האחרון על הסכם איחוד של מפלגות הימין - ללא עוצמה יהודית. ההסכם נחתם דקות לפני תום מועד הגשת הרשימות לכנסת, ובהתערבות של נתניהו שזימן את בנט ופרץ ללשכתו.

לאחר שהושג ההסכם, בנט מיהר לכנסת לרשום את רשימת הימין המאוחדת, ובן גביר הצהיר שעוצמה יהודית תרוץ לכנסת כמפלגה יחידה. במעמד ההגשה, יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל העיר לבנט ואנשיו שהם מאחרים: "איחרתם בחמש דקות את המועד האחרון".

נפתלי בנט ורפי פרץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מתאחדים. בנט ופרץ | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הבית יהודי, הרב רפי פרץ, התייחס לאיחוד רשימת "ימינה" ואמר כי הוא החליט לרוץ ברשימה אחת משותפת "שתציל את מדינת ישראל כולה". בנוסף, פרץ התנצל בפני איתמר בן גביר על ביטול ההסכם עבור האיחוד: "בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי. אבקש את סליחתו של ‎איתמר בן גביר".

בעקבות דחיקתו לאחור, הודיע ח"כ מוטי יוגב על פרישתו מהמפלגה. בנוסף, העיתונאית שרה ב"ק, ששוריינה ברשימת הבית היהודי, שובצה במקום השמיני - ומטעם מפלגה אחרת. המשמעות: לבית היהודי לא נשאר אף נציג במקום ריאלי ברשימה מלבד הרב פרץ.