יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין הערב (שבת) באולפן "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח והתייחס לפרשת המימד החמישי, להקלטת היועץ שהודלפה ונחשפה ב-N12 ולטענות עמיר פרץ כי סיכם כבר על הקמת ממשלה עם העבודה-גשר-מרצ. צפו בריאיון המלא

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תחילה התייחס גנץ להקלטת היועץ בכר ואמר: "זה נשמע לי כמו הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם בתוך שיחה עם רב. הקלטה נשמעת גם מבושלת במידה זו או אחרת, ומורצת מיד כמו במאפיה כדי להתפרסם. כך או כך בעיני זה דבר חמור מאוד, טיפלתי בזה משמעתית אך זה לא דבר רלוונטי".

בני גנץ ציטוט חבל מאוד (עיצוב: N12)
בני גנץ ציטוט חבל מאוד | עיצוב: N12

"ישראל בכר לא מבין דבר וחצי דבר בעניינים ביטחוניים", המשיך גנץ והתגאה בכך שהוא הכין את צה"ל למערכה מול אירן. "אני מכיר כל שיטת פעולה שצריכה להיות באירן. ישראל בכר, עם כל הכבוד לו, לא מבין דבר וחצי דבר. חבל מאוד שהמאפיה של ביבי עובדת כמו שהיא עובדת ולציבור נמאס".

"אני שומע מה קורה ביומיים האחרונים, אני מבין שלאנשים נמאס עד הנה מהרפש הזה אני מבין מה קורה, אני מתכוון להוביל אותם לדרך חדשה", טען גנץ. "אנשים מבינים שהם לא יכולים לקחת את הסיכון שנתניהו ישאר בשלטון. אני מקווה מאוד שתוצאות הבחירות יהיה כאלה שיאפשרו לי להקים ממשלת אחדות. זו האלטרנטיבה המועדפת ביותר כי זה מה שהחברה הזו צריכה. החברה מפולגת ומשוסעת וצריכה ריפוי".

"נתניהו לא יכול להיות ראש ממשלה או שר"

עוד הבהיר גנץ במהלך הריאיון כי לא ישב עם נתניהו או תחת נתניהו בממשלה. לדבריו, "נתניהו לא יכול להיות שר כי יש לו 3 כתבי אישום, אם כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ותוביל את ממשלת האחדות הבאה - נתניהו לא יכול להיות בראשות הממשלה". 

בני גנץ ציטוט אין מצב שאשב (עיצוב: N12)
בני גנץ ציטוט אין מצב שאשב | עיצוב: N12

על אמירת עמיר פרץ כי כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ הגיעו להסכמים לגבי הקמת ממשלת מיעוד אמר: "לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת או בתמיכתה - אין לנו הסכם עם אף אחד. אם לנתניהו יהיה מנדט אחד יותר ליברמן יחבור עליו ותקום ממשלת ימין משיחיסטית". עוד קרא לחברי בלוק הימין להצטרף אליו: "נקרא לאחדות בראשות כחול לבן, גם מפלגות אחרות בבלוק החסינות יוכלו להצטרף". 

"אינני סחיט - יש הבדל ביני לבין נתניהו"

על טענות הליכוד כי הוא נתון לסחיטה הגיב גנץ ואמר כי "אין שום דבר על הטלפון שלי שיכול לסחוט אותי - לא אישי ולא ביטחוני ולא כלום. אין שם כלום ושום דבר". בנוסף, התייחס לפרשת המימד החמישי שצפה מחדש: "אני מכיר את דוח מבקר המדינה על המימד החמישי שקבע שאין שום דבר פלילי. החקירה נפתחת בעת הזו בגלל שאני לא חשוד. ידעתי שאנחנו בקשר עם לקוחות ומעולם לא מסרנו מידע שהוא לא נכון".

"אני בניגוד לנתניהו, שמח על החקירה ורוצה לחזק את מערכת המשפט", אמר גנץ לבסוף. עוד הבהיר כי אין להשוות בינו לבין נתניהו: "יש הבדל גדול ביני לבין נתניהו. את משווה בין נאשם בין נאשם שמתחיל המשפט שלו לבין מישהו שבכלל לא חשוד?".