אחרי שבליכוד הספידו את נתניהו, בעקבות הכישלון היחסי בסבב הבחירות הקודם, אמש הוא עלה לבמה שוב כמנצח ועשה היסטוריה. למרות שבקרוב ייפתח משפטו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים העם אמר את דברו ומפלגת הליכוד קיבלה את כמות הקולות הגדולה ביותר שניתנה אי פעם למפלגה בישראל מאז קום המדינה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

5 שעות לפני תוצאות המדגמים האולם בגני התערוכה היה ריק, מלבד אנשי התקשורת. המקום שהכינו היה קטן יותר מהבחירות הקודמות, אחרי שבמפלגה הספיקו להיכוות בספטמבר האחרון. חצי שעה לפני תום ההצבעה נתניהו עוד נלחם על כל קול ועלה לשידור ישיר בפייסבוק – כדי לשכנע מצביעים אחרונים.

אחרי תוצאות המדגמים האולם כבר התמלא בחוגגים. דוד כהן, חבר ליכוד, בבחירות הקודמות הספיק לומר כי "מנהיג טוב צריך לתלות את הנעליים" - אך הפעם הוא שינה את דעתו: "אמרתי את מה שאמרתי, כנראה שביבי הוא גם כריסטיאנו וגם מסי ביחד".

נתניהו בנאום לאחר המדגמים (צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images)
נתניהו בנאום לאחר המדגמים | צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images

גם חבר הליכוד חיליק אטיאס הספיק בפעם הקודמת להספיד את ראש הממשלה, לאחר שבבחירות הקודמות אסף פתקים של ראש הממשלה מהרצפה, שיישאר לו למזכרת מעידן נתניהו. שלשום הפעילים ביקשו ממנו להתנצל - וכך עשה.

אחד ההסברים של הליכודניקים לניצחון הגדול, הוא העובדה שהעם מאס במצב ורוצה ממשלה חדשה. בזמן שיריביו הגנרלים נלחמו את המלחמה הקודמת, נתניהו זיהה כבר בתחילת מערכת הבחירות את הסנטימנט של הבוחרים. במקום לפנות בזעקות שבר הוא הצליח לשכנע גם את הסקפטיים ביותר שרק הצבעה עבורו תשבור את התיקו.

אביחי מנדלבליט בטקס חילופי פרקליט המדינה (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
מנדלבליט | צילום: יהונתן ולצר, TPS

רבים מחברי הליכוד שנכחו באולם סמכו על נתניהו בעיניים עצומות ובטוחים שיוכל לנהל את הממשלה, גם תוך כדי משפט. ליאון בן עטר, חבר ליכוד, סבור גם הוא כך: "הוא קיבל חסינות מחצי עם שבחר בו, זו חסינות מוחלטת". כמעט כולם הרגישו הפעם שהניצחון הגדול "מבטל" את השוחד, המרמה והפרת האמונים - והליכודניקים מבחינתם מזכים אותו ואף רוצים שמנדלבליט יילך הביתה.

בתוך כל האופוריה הנחרצת רק אחד חשב אחרת. ארנון טירם אמר שאין למפלגה מנדט מוסרי, וכבר הספיקו להתנפל עליו. "אסור להשמיע דעה אחרת במפלגה שלנו?", אמר. בשעה 4 בבוקר, אחרי החגיגות, התברר כי נתניהו הוא היחיד שיוכל להקים ממשלה, אבל אין לו 61 מנדטים. לכן, נדמה שאין שום דרך שבה יוכל להיחלץ מהמשפט - אבל לחוגגים כאן זה לא משנה.