ראש הממשלה הודיע הבוקר (שלישי) על משיכת בקשת החסינות, שעות בודדות לפני תחילת הדיונים בכנסת. נתניהו הודיע על ביטול בקשת החסינות שלו בפוסט בפייסבוק והתגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא. "אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים", צייץ חבר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הגיב זמן קצר לאחר הסרת בקשת החסינות וכתב בטוויטר: "נתניהו הולך למשפט-חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה - ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים". גם מס' 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, הבהיר כי נתניהו לא יכול להמשיך לכהן.

 

 נתניהו הולך למשפט-חייבים להתקדם. 

חבר הכנסת גבי אשכנזי כתב: "בקרוב מאוד נתניהו יתייצב למשפט. תכנית השלום - תכנית היסטורית, אבל היסטוריה לא מובילים מספסל הנאשמים". חברת הכנסת ממפלגת כחול לבן, מיקי חיימוביץ' הגיבה גם כן: "בשורה התחתונה ממש בקרוב ראש ממשלה על ספסל הנאשמים: שוחד, מרמה והפרת אמונים".

מספר 3 במפלגת כחול לבן, חבר הכנסת משה בוגי יעלון, כתב: "נתניהו מסתבך והולך, מסתבך והולך. ממשיך בתעלולי הישרדות ונכשל בהם שוב ושוב. מי שיאלץ בקרוב מאד להתמודד מספסל הנאשמים עם כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יוכל להנהיג מדינה". 

ראש הממשלה לא יכול לנהל את מדינת ישראל מספסלי הנאשמים בבית המשפט.

— יאיר לפיד Yair Lapid (@yairlapid) January 28, 2020

"הדמוקרטיה נותרה בלי אבן יסוד?"

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, אמר בישיבת הסיעה כי הוא ממליץ לנתניהו לא להתמודד בבחירות. "הגיע הזמן שנתניהו יפנה את הזירה הפוליטית, ילך לטפל בעניניו הפליליים וישאיר לנו לדאוג לחסינות למי שזקוקים לה באמת", אמר.

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, הגיב בציניות למשיכת הבקשה של נתניהו וכתב בטוויטר: "אז עכשיו הדמוקרטיה נשארה בלי אבן יסוד?". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה טען כי נתניהו "כשל בניהול המדינה גם לפני שהיה צריך לנהל במקביל שלושה תיקים פליליים. רק תשאלו מורים ערבים, רופאים, משפחות שחיות מתחת לקו העוני, קורבנות של אלימות משטרתית ודור שלם שגדל ללא אופק כלכלי ושלום שרק מתרחק".

ח"כ תמר זנדברג כתבה: "הניסיון להפוך את הכנסת לעיר מקלט למושחת קרסה. נתניהו צריך להתפטר ולעמוד למשפט צדק על השחיתות שלו ולא מכיסא ראש ממשלה נאשם בשוחד". ח"כ עמר בר-לב: "בקשת החסינות של נתניהו לא הייתה ראויה מלכתחילה ולכן נכון עשה שמשך אותה. יש להגיש מידית את כתב האישום ולפתוח במשפט. טוב יעשה אם יתפטר כבר עכשיו ויחסוך מאתנו את המראה של ראש ממשלה על ספסל הנאשמים".

"משהחליט נתניהו למשוך את בקשת החסינות על היועמ"ש להעביר מיד, כמתחייב, את כתב האישום לביהמ"ש", כתב חבר הכנסת ממפלגת העבודה, איציק שמולי. "ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות, אבל כפי שהעיד בעצמו על קודמו – ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו. מוטב שיפנים את שינוי הסטטוס מאורח בבית הלבן לחשוד על ספסל הנאשמים".

  לא מהלך היסטורי ולא נעליים. נתניהו הבין שהוא עומד בפני הפסד, והעדיף למנוע מעצמו את ההתבזות. הבכיינות של רה"מ מביכה: שום כלל לא נרמס, רוב דמוקרטי פעל כהלכה, והכנסת עמדה לדון בבקשת חסינות שנתניהו עצמו הגיש. קרה רק דבר אחד - נתניהו ניסה לחמוק ממשפט ונכשל. זו הכותרת הראויה לבוקר הזה

 חברת הכנסת רוויטל סוויד הגיבה להסרת החסינות וכתבה: "לא מהלך היסטורי ולא נעליים. נתניהו הבין שהוא עומד בפני הפסד, והעדיף למנוע מעצמו את ההתבזות. הבכיינות של רה"מ מביכה: שום כלל לא נרמס, רוב דמוקרטי פעל כהלכה, והכנסת עמדה לדון בבקשת חסינות שנתניהו עצמו הגיש. קרה רק דבר אחד - נתניהו ניסה לחמוק ממשפט ונכשל. זו הכותרת הראויה לבוקר הזה".

 נתניהו מסתבך והולך, מסתבך והולך. ממשיך בתעלולי הישרדות ונכשל בהם שוב ושוב. מי שיאלץ בקרוב מאד להתמודד מספסל הנאשמים עם כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יוכל להנהיג מדינה. חייבים להתקדם! ב-2.3 נשים לזה סוף, כי הגיע זמן כחול לבן.

 

"'מהלך היסטורי' עלק. 'כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל' - בדיחה רעה", כתב חבר הכנסת מהרשימה המשותפת עופר כסיף. "ראש הממשלה המושחת והגרוע ביותר בתולדות ישראל נסוג מבקשת החסינות שניסה בדרכי הסתה ונכלוליות לקדם ומציג זאת כדאגה לאזרחים ולמדינה. נבל גמור".