האם נתניהו יוכל לבקש מחדש חסינות? חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, הגיש אתמול (שני) מכתב ליו"ר כנסת יולי אדלשטיין וליועמ"ש אביחי מנדלבליט. במכתב הוא טען כי כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה "הוגש בחיפזון תוך שגיאות רבות". אחת השגיאות שציין במכתב היא שלא הוגשו תעודות חיסיון כפי שנדרש בחוק ולכן הוא דרש מהיועמ"ש ומיו"ר הכנסת להגיש את כתב האישום מחדש והמשמעות היא שנתניהו יוכל לשוב ולבקש חסינות מהכנסת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הטענה העיקרית של חבר הכנסת קרעי היא שיש להתחיל את כל ההליך מול רה"מ מחדש – ללא קשר לחסינות כיוון שלדבריו נפלו בו פגמים. בסביבת ראש הממשלה הדגישו כי לנתניהו אין כוונה להגיש בקשת חסינות מחדש והבקשה שהוגשה לאדלשטיין ומנדלבליט - היא יוזמה עצמאית של חבר הכנסת קרעי.

ח"כ שלמה קרעי, הליכוד (יח''צ: יח"צ)
חבר הכנסת שהגיש את המכתב ליו"ר הכנסת וליועמ"ש | יח''צ: יח"צ

הבקשה הוגשה בגלל שבליכוד מבינים שאם ההליך יעבור אתחול, אנחנו נהיה עמוק במערכת הבחירות, ויוגש כתב אישום מחודש – לנתניהו יהיה סיכוי להגיע ליעד של 61 מנדטים וכך הוא יוכל לבקש שוב את החסינות ולהילחם עליה.

במכתבו, פרט חבר הכנסת את השתלשלות האירועים: היועמ"ש הגיש פעמיים את כתב האישום כיוון שהיה צריך להוסיף לו פרטים שהחסיר בהגשת כתב האישום בפעם הראשונה. "שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הסיר את בקשת חסינותו הוגש כתב האישום על ידי היועמ"ש יחד עם בקשה להארכת הזמן לקבלת חיסיון ב- 45 יום", כתב חבר הכנסת קרעי. "בקשה זו והגשת כתב אישום ללא תעודת החיסיון ביחד, מנוגדות לחוק".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ארכיון (צילום: פלאש 90, חדשות)
היועמ"ש מנדלבליט | צילום: פלאש 90, חדשות

בהמשך הוא ציטט את הדברים שאמר בעבר השופט חשין: "‏אמרנו לא אחת, תעודת חיסיון מן הדין שתמצא מקומה עם הגשתו של כתב האישום, ולמצער, בסמוך. יש צורך בזיכוי או בשחרור עצור, שהאחראים ידעו מה אחריות המוטלת עליהם; והסדר יבוא על הארץ".

"קיימת הרגשה לא נעימה בלשון המעטה בכל הנוגע לחיפזון ולהליך המזורז, עד כדי אוסף חריג של שגיאות, בתיקי ראש הממשלה", כתב. החל בשימוע המזורז שלא ניתן היה לדחותו בשום אופן, למרות שהפרקליטה הראשית לא נכחה בחלק נכבד ממנו. עובר לגיבוש מיידי של ההחלטות לאחר השימוע, למרות שמדובר בתיק עב כרס שלא היה כמוהו. ממשיך בהגשת כתב אישום חסר פרטים מהותיים ביותר כמו רשימת עדי התביעה. וכלה בהגשת כתב האישום בתוך שעות ספורות מרגע משיכת בקשת החסינות של רה"מ וללא תעודת חיסיון ועוד היד נטויה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בקבלת המנדט מהנשיא (צילום: החדשות12)
יו"ר הכנסת אדלשטיין | צילום: החדשות12

לאחר שפרט את טענותיו קרעי סיכם: "אבקש ממך אדוני היועץ המשפטי לממשלה, לפעול בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת ולהגיש כתב אישום מתוקן מחדש ליו"ר הכנסת". ופנה ליו"ר הכנסת: "ממך אדוני יו"ר הכנסת אבקש, לעמוד על זכותך לקבל כתב אישום מתוקן בהתאם לחוק, ובמידה ותיענה בשלילה, לשקול אף לפנות לבירור העניין בבית המשפט העליון".