זה קורה שוב: פרטי אזרחים היו חשופים בעקבות פרצת אבטחה באתר ששייך לליכוד ובאתר של מפלגה נוספת שנועדו לשימוש פנימי. הפרצה תוקנה ובשלב זה ההערכה היא שפרטים של אזרחים היו חשופים, אבל לא ברור עדיין אם מישהו ניצל את פרצת האבטחה ועשה בהם שימוש.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשו
 
הפרצה התגלתה בעקבות התראה על דלף של פנקס הבוחרים באתר הליכוד ובאתר של מפלגה נוספת שנועדו בין היתר לצורך שיבוץ נציגים בקלפיות. הנושא נבדק ומטופל על ידי הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי.

פרטי האזרחים נחשפו היום לאחר שלפני כשבועיים היו חשופים במשך ימים בגלל פרצת אבטחה שהתגלתה באפליקציית "אלקטור". היישומון, שקודם בקדחתנות בין היתר בידי בנימין נתניהו, אמור לטענת ראש הממשלה להביא לניצחון בבחירות משום שהוא נותן תמונה בדבר הסיכויים של בוחר להצביע למפלגה מסויימת.

במקרה של "אלקטרון" נחשפו פרטיהם האישיים של 6.5 מיליון בעלי זכות בחירה ביניהם גם כמה "סלבים" כמו משפחת נתניהו, הרמטכ"ל כוכבי ונוספים. הפרטים שנחשפו היו אישיים כמו מספר תעודת זהות, כתובת מגורים עדכנית ומספרי טלפון. הרשות להגנת הפרטיות טיפלה באותו מקרה והתייחסה אליו כאל אירוע חמור ביותר.

מהליכוד נמסר: ניסיונות התקיפה הפליליים של אתרי הליכוד מבוצעים ע״י עבריינים שפועלים באופן שיטתי כדי לפגוע בליכוד ובהליך הבחירות. הליכוד הגישה תלונה נוספת  למשטרה ואנו מצפים לפעולות מהירות שלה לתפיסת העבריינים.

תגובת הרשות להגנת הפרטיות: בעקבות התראה על דלף של מידע הקשור לפנקס הבוחרים מאתרי אינטרנט של מפלגות, הנושא נבדק ומטופל ע"י ידי הרשות. בעקבות פניית הרשות - האתרים הורדו מידית ובוצעו שינויים בגישה ובהרשאות. הרשות תמשיך ותטפל בנושא בהתאם לסמכויותיה.