האם הציונות הדתית תרוץ ברשימה משותפת אחת? יו"ר מפלגת ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט ויו"ר הבית היהודי ושר החינוך הרב רפי פרץ שוחחו היום (חמישי) על הקמה משותפת ומחודשת של מפלגת ימינה. הסיכויים לאיחוד במפלגות הימין במתכונת "ימינה" די גבוהים. החיבור אמנם נגמר בבחירות האחרונות בצליעה עם שבעה מנדטים אבל בבחירות שהתקיימו באפריל ריצה נפרדת הסתיימה בהתרסקות. כש-61 מנדטים לא נראים באופק אולי הם יעדיפו ללכת על "תיקו בטוח". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גורמים ברשימת האיחוד הלאומי מסרו אתמול לחדשות 12 כי בצלאל סמוטריץ' עושה מאמצים להוביל מהלך של ריצה משותפת של מפלגה אחת שתתמקם מימין לליכוד. על פי אותם גורמים, סמוטריץ' שוקל את כל האפשרויות שעומדות על הפרק, ביניהן גם ריצה בבלוק טכני עם הימין החדש, או בקיצור - "כולם מדברים עם כולם". הגורמים גם הגיבו לדיווחים על אפשרות פסק הזמן שלו מהחיים הפוליטיים.

פגישת ראשי סיעות המחנה הלאומי
פגישת ראשי סיעות המחנה הלאומי עם נתניהו

את הריצה המשותפת מקווה סמוטריץ' להוביל על ידי איחוד מרכזים עם הבית היהודי או סקר רחב היקף, שייקבע את סדר הרשימה החדשה. אותם גורמים סיפרו כי לשם כך האיחוד הלאומי נמצא במגעים עם כולם - גם עם "הימין החדש" וגם עם הבית היהודי. אם מהלך האיחוד לא יצלח, סמוטריץ' מקדם במקביל גם אפשרות של ריצה בבלוק טכני עם הימין החדש.

שלשום פורסם כי גם ח"כ איילת שקד מפעילה לחץ על נפתלי בנט ללכת על רשימה משותפת לכל הימין, אך בנט מצידו נרתע מאפשרות האיחוד, מחשש שהדבר ימנע מהגורמים הליברליים בימין להצביע להם. לפני כשלושה שבועות נחתם הסכם בין עוצמה יהודית לבית היהודי, אשר הותיר את סמוטריץ' ואת רשימתו מחוץ למפלגה.

איילת שקד, נפתלי בנט ורפי פרץ בתום פגישה לילית
ראשי מפלגות הימין

בערב מוצאי שבת האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לראשי מפלגות הימין נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ להתאחד ולרוץ כרשימה אחת. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל", כתב בחשבון הטוויטר שלו. הימין החדש בתגובה: "מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו".

 

 

במפלגת הימין החדש הגיבו לדבריו של ראש הממשלה, ובהודעה מטעם המפלגה נמסר: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

ביטל את הפגישה עם הרב פרץ, בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
חבר בעצמה יהודית, איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

מהבית היהודי נמסר: "הבית היהודי חוזר וקורא לבנט ולסמוטריץ לבוא ולהתאחד איתנו במפלגת בית יהודי אחת גדולה. משם באתם ולשם אתם צריכים לחזור. ניסיון העבר מלמד שהציבור שלנו לא אוהב פיצולים והוא מעניש אותנו על כך. הבחירות הקרובות קריטיות למחנה הימין כולו ואסור להקל בעניין".

גם בעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מיהרו להגיב: "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. עוצמה יהודית תמשיך לפעול על מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".