"עבריינים יש במולדובה - פה אין לנו עבריינים" - כך אמר היום (שני) ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג לפעיל ישראל ביתנו, אשר חנה באדום לבן ולטענתו הפריע לעוברים והשבים. הוויכוח, שהתנהל מחוץ להוסטל לקשישים בפתח תקווה, תועד - ובישראל ביתנו האשימו את גרינברג בגזענות. בתגובה לפניית החדשות גרינברג סירב להודות שאמר את הדברים ולהתנצל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון נראה שהתקרית החלה בוויכוח על החניה של פעיל ישראל ביתנו, אשר צילם את הסרטון. עם זאת, בישראל ביתנו טוענים כי ראש העיר הוא שאיים על הפעילים שלהם. "תיכנס לאוטו אל תחנה פה באדום לבן", אומר ראש העיר בסרטון. "כנס לאוטו שלך, להתראות. גם תופס פה באדום לבן בכניסה, גם תופס פה אנשים מבוגרים בכוח".

בסרטון ניתן לראות שהפעיל מתקרב לדלת האוטו שלו, בעוד ראש העיר ממשיך לקרוא לעברו: "קדימה כנס חכמולוג תכנס, לא להתנהג כמו עבריינים לא להיות עבריינים. עבריינים אתה אולי יודע איפה יכול להיות - במולדובה שמה, פה אין לנו עבריינים במדינה. כנס לאוטו ואל תחסום פה אדום לבן אל תהיה עבריין".

מטעמו של גרינברג נמסר בתגובה: "לראש עיריית פתח תקווה ודאי לא הייתה כוונה לפגוע בציבור כזה או אחר, צריך להציג דברים במלואם. מדובר בבחור שחסם דרך גישה לקלפי והוא התבקש מספר פעמים להזיז את רכבו. במקום להזיז הוא הפעיל מצלמה וקנטר את ראש הרשות שאמר לו שמדובר בהתנהגות עבריינית. אם היה כשל בדבריו של ראש העיר ומישהו נפגע הוא ודאי מתנצל על זה, אבל מי שמכיר את מעשיו לא יכול לחשוש או לחשוב שיש מניע שהוא לא מקבל מישהו".