הישורת האחרונה, בחירות 2020: שני ראשי המפלגות הגדולות ביותר הופיעו בסרטוני לייב בפייסבוק במאמץ אחרון לגרום לכמה שיותר אנשים להצביע עבורם. גנץ עבר בבתי קפה באזור הבימה בתל אביב, בברים, בדיזינגוף סנטר ובקינג ג'ורג' - בזמן שנתניהו עשה סיבוב בקניון מלחה בירושלים, נסע לתמרץ מצביעים במעלה אדומים והעביר לייב בעמוד הפייסבוק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רגע לפני סגירת הקלפיות, יצאו מנהיגי המפלגות הגדולות למעוזי מצביעיהן - בניסיון להשיג קולות אחרונים בתקווה לניצחון. יו"ר כחול לבן בני גנץ עבר בבתי הקפה באזור תאטרון הבימה בתל אביב וקרא: "באנו להעיר את התל אביבים ששותים אספרסו". קודם לכן עשה סיבוב בברים ברחוב מרמורק, וקרא ליושבים "לסיים את הכוסית - ולמשוך את השכנים מהאוזניים לקלפי". הוא גם הספיק לעשות סיבוב עם יאיר לפיד בדיזינגוף סנטר, שם זכה לאהדה רבה.

בני גנץ בבתי קפה בתל אביב
בני גנץ בבתי קפה בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתובב גם הוא במעוזי הליכוד, ובשעות האחרונות חזר לבלפור - שם נפגש עם הקוסם חזי דין, שהוזמן כדי לתת פוש אחרון כשעה לפני סגירת הקלפיות. קודם לכן שתה קפה אתיופי בנתניה, יצא נתניהו למעלה אדומים, בניסיון לתמרץ את המצביעים ולהעלות את אחוזי ההצבעה ביהודה ושומרון - ואף העביר משם לייב בפייסבוק.

ראש הממשלה והקוסם חזי דין בבלפור (צילום: שמוליק איינהורן)
ראש הממשלה והקוסם חזי דין בבלפור | צילום: שמוליק איינהורן

בשעות אחר הצהריים יצא נתניהו הפעם לעשות סרטון לייב בפייסבוק גם מפתח תקווה במטרה להיות עם המצביעים בשטח ולא רק במשרדו בירושלים. "באנו עכשיו למסיבת הפתעה, 20 בוחרים שכבר הצביעו ואמרנו - כל אחד יביא עוד 20 מצביעים לליכוד וגם אתם", אמר נתניהו כשברקע עשרות מריעים לו וצועקים "ביבי מלך ישראל".

עוד הוסיף נתניהו: "אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה ביותר כי זה מגביר את הסיכוי שהנשיא יטיל את ההרכבה עלינו ולא על גנץ שיקים ממשלת שמאל. אנחנו רוצים ממשלת ימין".

בנימין נתניהו בראיון לניב רסקין בחדשות הבוקר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

גם גנץ פרסם סרטון לייב בפייסבוק בזמן שהיה ברכבו בדרכו לעיר חיפה: "אנחנו באים להחליף את ביבי", בשביל שזה יקרה אנחנו צריכים אתכם אני צריך שתצאו מהבתים תלכו להצביע בעצמכם", אמר גנץ. " יש יום יפה יש כאלה שמנצלים אותו הוליכם לפארק עושים פיקניק, אבל אסור לשכוח את החובה האזרחיית – קודם לעשות בחירות אחר כך לעשות קניות".

"יש זמן להכול זה יום מספיק ארוך הקלפי עוד פתוחה עד 22:00, אבל אל תחכו לרגע האחרון חשוב ללכת קדימה לצאת להצביע ולעזור לנו להביא את השינוי", הוסיף גנץ.

צפו בהצהרת גנץ: "נתניהו משקר ומרמה" (צילום: חדשות)
גנץ: "קודם לעשות בחירות אחר כך לעשות קניות" | צילום: חדשות

זמן קצר לאחר שהשניים הופיעו בלייב בפייסבוק, נתניהו פרסם סרטון ערוך שבו גנץ נראה לכאורה אומר לא לשים כחול לבן בקלפי. גנץ מיהר להגיב בציוץ בטוויטר תוך שהוא מצרף את הסרטון שלו וכתב: "נתניהו בלחץ, אז הוא שוב מפיץ פייק ניוז עם סרטון ערוך ושקרי. זה הסרטון המלא ושם נאמר - לא נשים כחול לבן בקלפיות - נקבל בחירות רביעיות!"