הילדים בוחרים: זכות הצבעה עדיין אין להם, אבל דעות – יש בהחלט. חזרנו לילדי הגן מחדרה, ולילדי בתי הספר מעוטף עזה ומגוש דן. בעוטף עזה מקווים שתקום ממשלה שתדע לתת מענה למצב הביטחוני הרעוע, בגוש דן עוקבים באדיקות אחרי כל התפתחות. זה מה שחושבים הצעירים

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו מקיימים בחירות בגן בפעם השלישית", מספרת רבקה, הגננת בגן חופים בחדרה. "לפעמים גם למבוגרים קשה להחליט". הילדים יודעים לספר בדיוק מה קרה: "קיבלנו תיקו, ועכשיו אנחנו מצביעים בפעם השלישית". בשאלה מי יהיה ראש הממשלה לדעתם אין תשובה מוסכמת בין בני גנץ לבנימין נתניהו – ואפילו לבין איילת שקד שנחשבת למועמדת מבטיחה בגן חופים.

ילדים בצל הבחירות (צילום: החדשות12)
ילדים בצל הבחירות | צילום: החדשות12

בעוטף עזה ילדי בית הספר בעיקר משוועים להכרעה. "אני רק רוצה שיהיה ראש ממשלה. כרגע אין ראש ממשלה שיעזור לילדים בעוטף עזה. פשוט שיהיה שקט ושלא נצטרך לגדול יותר בפחד".

ובתל אביב, הילדים הפכו בשנה האחרונה לחיות פוליטיות. "אני קמה כל יום בשש כדי לראות את התוכנית של ניב רסקין", מספרת אחת מהם. "היום כמעט איחרתי כי ראיתי את הריאיון עם ביבי. בחדר שלי פתוח כל הזמן ערוץ הכנסת, וכל החברות שלי יודעות שמשמונה עד תשע ורבע בערב אין עם מי לדבר - רק חדשות".

ילדים בצל הבחירות (צילום: החדשות12)
ילדים בצל הבחירות | צילום: החדשות12

"כל עוד הפוליטיקאים חשובים רק על עצמם יהיה גם סבב רביעי, אני לא דואג", קבע אחד הילדים מבית הספר בגוש דן.