הקרב על הקול הערבי: ראש הממשלה נתניהו טוען שהוא במרחק נגיעה מהקמת ממשלה, ולדבריו חסרים לו רק שניים או שלושה מנדטים כדי להקים ממשלה. אתמול לא מעט לסתות נשמטו כששמעו את נתניהו אומר: "אני צריך עוד שלושה מנדטים ואני אשמח שאקבל את זה מהציבור הערבי". ח"כ טיבי מהמשותפת וח"כ זוהר מהליכוד התייצבו הערב (חמישי) בתוכנית "שש עם" והגיבו על דברים, והעימות ביניהם הפך לקולני וסוער.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

חבר הכנסת טיבי התייחס לאמירתו של נתניהו בזלזול ואמר: "אני מכיר בדיחות יותר מוצלחות מאשר הבקשה של נתניהו מהציבור הערבי. זה מגוחך ופתטי שנתניהו מנסה להביא קולות מהערבים ואפילו השתמש בשקרים מביכים: הוא אמר שידאג לטיסה ישירה מתל אביב לסעודיה". טיבי המשיך לתקוף: "אין דבר כזה, זה שקר, אבל הוא יודע שהוא משקר. אם היה מחובר למכונת אמת כשדיבר היא הייתה נשרפת מיד".

חבר הכנסת זוהר מצידו הדף את הדברים ותקף בחזרה: "אין גבול להסתה והשנאה שהרשימה המשותפת מפיצה כנגד הליכוד וכנגד נתניהו. שמענו את טיבי, וחבל שכך, אבל אני אומר דבר אחד, אנחנו לא פונים לחברי המשותפת אנחנו פונים למגזר הערבי". עוד אמר: "צריך להבין שהצבעה לרשימה המשותפת לא מקדמת את הציבור הערבי במילימטר. בזמן שהליכוד פועל מבוקר ועד ערב למען המגזר באין-ספור נושאים: אם זה בהקמת תחנות משטרה, בהכפלת כמות הסטודנטים הערבים, בהבאת תקציבים וכן גם לעזור לכל מוסלמי שרוצה להגיע למכה ולממש את דתו בלי לשלם עשרות אלפי שקלים - דבר שהרשימה המשותפת לא עושה שנים".

טיבי לא נשאר חייב ופירט את הפעולות של נתניהו שלטענתו פגעו במגזר: "צריך להפריך את השקר, מה עוד עשה בנימין נתניהו למען המגזר הערבי? חוק הלאום - בנימין נתניהו, הרס בתים בנגב בלוד ובקלנסווה – נתניהו, יותר הסתה נגד הציבור הערבי – נתניהו, הערבים נוהרים לקלפיות – נתניהו, הערבים שורפים את הילדים שלנו - גם בנימין נתניהו". טיבי הדגיש את טענותיו: "האיש הזה מסית בכל פעם. כשהוא אומר אף אחד לא יעקר מביתו כאשר הוא מתכוון להזזת קו הגבול - הוא מטעה ומשקר גם בריאיון הזה".

מתגייסים למען שינוי (צילום: AP)
הקרב על הקול הערבי | צילום: AP

"הציבור הערבי מבין שהרשימה המשותפת לא מקדמת אותו לשום מקום", השיב זוהר. "אנחנו נפלנו בסופו של דבר קורבן להסתה של טיבי וחבריו מול המגזר הערבי, וזה שקר מוחלט. אנחנו פועלים למען המגזר ולשילובו. זוהר טען כי "בזמן שטיבי וחבריו הצביעו נגד תקציב של 15 מיליארד שקל אנחנו הבאנו את התקציב. אנחנו פועלים להוזלת הטיסות למכה והם לא רוצים כי החבורה שם של העמותות שמביאה 30 אלף שקל לטיסה נוחה להם".

"מעבר לכך אני רוצה להגיד דבר נוסף - בינתיים מי שמציג דברים לא נכונים כמו לגבי הטרנספר ועוד זה טיבי", אמר מיקי זוהר. "אנחנו נגד הדבר הזה לא נפנה אנשים מביתם. דווקא ההתנהלות של הרשימה המשותפת בכל עניין הקמת מדינה פלסטינית היא הבעייתית והיא מסכנת את התושבים".

ההודעה ה"דרמטית" של עודה. צפו (צילום: ערוץ הכנסת, חדשות)
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה | צילום: ערוץ הכנסת, חדשות

לסיכום, אמר טיבי: "אני יודע שהקורונה מידבקת אבל לא ידעתי ששקר מדבק. כשראש הליכוד משקר באופן רציף, אז גם מיקי זוהר משקר. הוא אמר שאנחנו הצבענו נגד העברת התקציב? זה שקר. לא הצבענו נגד, כי זה לא היה בבסיס התקציב".

אתמול התראיין ראש הממשלה לאתר PANET וסיפר על מאמצי הנורמליזציה עם מדינות ערב - שכוללים גם סקרים בקרב התושבים לגבי יחסם לישראל. עוד הבהיר: "אף אחד - לא ערבי ולא יהודי - לא ייעקר מביתו, אני מתנגד לזה אידיאולגית ומעשית". עודה תקף בתגובה: "שני ראיונות לא יכסו על עשור של הסתה וליבוי שנאה".