יו"ר סיעת העבודה-גשר עמיר פרץ קורא לבני גנץ וכחול לבן לאיחוד כולל במפלגות המרכז שמאל. "אני חושב שיש לנו הזדמנות לעשות מהפך", אמר אמש (שלישי) במהדורה המרכזית. "אני מרגיש שחסרה אנרגיה שתוציא את האנשים להצביע". במחנה הדמוקרטי בירכו: "זה המהלך הפוליטי והמוסרי הנדרש לסילוקו של נתניהו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

פרץ קרא להקמת גוש משותף של הרשימות כחול לבן, העבודה-גשר ומרצ. "זה מהלך שלא היה במדינת ישראל", הצהיר. "פתק אחד לגוש אחד. פתק אחד להחלפת נתניהו, להחלפת הממשלה ואת כל המדיניות שלה". 

יו"ר העבודה-גשר קרא לביצוע המהלך למרות שלאורך כל קמפיין הבחירות הקודמות טען כי מיזוגים רק מובילים להפסד. "אני חושב שכאשר כולם מתאחדים ואין מלחמה בינינו, אז לא נשקיע כסף בלנסות לקחת מנדטים מכחול לבן", הסביר. "כל מי שחושב שצריך להוציא את נתניהו יתייצבו כאיש אחד". 

פרץ קרא לגנץ לצטרף למהלך. "גנץ צריך להחליט האם הוא רוצה ממשלת שינוי ותקווה, או ממשלה של הפקרה חברתית וסיפוח", אמר. "אני מציע שנעשה דברים שונים מנתניהו בכל התחומים. מבחינת המרכז-שמאל זו ההצעה הטובה ביותר, כי כל שאר האפשרויות יקטינו את הגוש". 

פרץ טען כי לא קיבל הצעה מיו"ר כחול לבן להתאחד עם מרצ בתמורה להבטחה לתמיכה בו לנשיאות. "לא קיבלתי שום הצעה לנשיאות", הבהיר. "מה שמעניין אותי זו מדינת ישראל. מעולם לא עשיתי לביתי. מחר תתקיים פגישה ביני ובין בני גנץ, אני אנסח את המתווה להקמת הממשלה ואני מקווה שיהיה להם את האומץ הראוי".

ח"כ ניצן הורביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי, בירך על דבריו של פרץ: "נתמוך בכל חיבור בגוש המרכז- שמאל. אבל, החיבור האסטרטגי, החיוני, המיידי וההכרחי הוא בין העבודה למחנה הדמוקרטי ליצירת שמאל ישראלי חזק! זו התקווה לה מצפים הבוחרים, זה המהלך הפוליטי והמוסרי הנדרש וזה מהלך מהותי לסילוקו של נתניהו".