קולותיהם של כ-18% מסך הישראלים שהצביעו כבר נספרו - אך את קולותיהם של המצביעים ב"קלפיות הקורונה" טרם החלו לספור. אנשי וועדת הבחירות המרכזית, כך מתברר, מסרבים לספור את קולות המצביעים השוהים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקטלני, וכעת לא ברור מי יספור את הקולות - מתנדבי מד"א שיוכשרו או אנשי הוועדה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אלפי ישראלים שנמצאים בבידוד יצאו להצביע ביום הבחירות, אך לצערם נתקלו בתורים ארוכים מאוד וההנחיות המבולבלות יצרו חיכוכים מיותרים בין הפקחים למצביעים. מבחינה מהירה של כמות האנשים שעמדה במהלך היום מחוץ לקלפיות המיוחדות נראה היה שמספר הישראלים בבידוד לא תאם את כמות הקלפיות שהוצבו.

קלפיות "קורונה" במהלך היום (צילום: נתי שוחט, פלאש/90 )
ממלאים טפסים מחוץ לקלפיות המיוחדות | צילום: נתי שוחט, פלאש/90
קלפי מבודדים קורונה (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
קלפי קורונה | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

"אני פה ממתינה כבר למעלה משעתיים ונשאר לי משהו כמו עוד שעה של המתנה", סיפרה נועה, אחת המצביעות בתל אביב. לילך ליכטנברג, מצביעה אחרת, הוסיפה: "זה לא כל כך הגיוני מה שקורה פה כי לכל אחד לוקח בערך 10 דקות עד שהוא ממלא את הפרטים מקבל מסיכה, מקבל כפפות, מקבל את הג'ל לחיטוי".

גם ההנחיות למצביעים לא תמיד היו ברורות ורבים טענו שלא הנחו אותם לחבוש מסיכות אבל נזפו בהם כאשר לא עשו כן. "רק באתי כבר התחילו לצעוק עליי השוטרים 'למה אני בלי מסיכה' - לא יודע, לא קיבלתי שום הנחיות איך לבוא לפה", סיפר אלכס חלבניקוב, אחד המצביעים שחזר מאיטליה ונמצא בבידוד. בקלפי המיוחדת בירושלים נרשם אירוע חריג כאשר שוטר קרא לעבר המצביעים במגפון, ועורר תגובות זועמות מצד העומדים בתור.

אמש אובחנו שני נשאים נוספים של הנגיף, מה שמעלה את מניינם ל-12. עם זאת, הנשאים החדשים נדבקו בחו"ל ובמשרד הבריאות ממשיכים לקוות שבאמצעות ההוראות המיוחדות ימשיכו לשלוט בהתפשטות הנגיף.