יועז הנדל הגיב בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן על "סערת הדרבוקות" שעורר, ופרסם בשיחה פנימית בקבוצת הוואטסאפ של "כחול לבן" הקלטות מהראיון המלא. בראיון שפורסם השווה הנדל בין "תרבות מתופפי הדרבוקות" לבין "תרבות הקונצרטים מווינה" - אך בקבוצת הוואטסאפ טען הנדל שהמבקרים שלו לא טרחו לקרוא את הראיון המלא. "אני מסרב להחיות את השד העדתי", אומר הנדל בהקלטה. "אני לא חי ככה, והסביבה של לא חיה ככה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"היו לצערי כאלה שלא טרחו לקרוא את הראיון ובחרו לעשות סיבוב. הליכוד, ש"ס ואחרים", כתב הנדל בקבוצה. "אז הנה קטע שנמצא מתוך הקלטה שלי מהראיון בהארץ. זה לא תומלל ופורסם כמובן אבל כדאי להקשיב. רוית הכט (המראיינת, ד.ל) שואלת ואני עונה".

תחילה אומר הנדל בהקלטה שהוא "מסרב להחיות את השד העדתי", אך הכט עונה לו - "אבל הוא שב ודופק לנו בדלת". על כך עונה הנדל: "אני לא מכחיש את זה שיש כאלו שהם מחוללי השד העדתי, אם רוצים לדרוך על נקודות כואבות ולייצר פצעים ולחפור בפצעים האלו - אפשר. היו דברים לא טובים שנעשו בעבר, היו טעויות היו תקלות, התנועה הציונית לא מושלמת, לבנות את המדינה הזאת היה עסק מסובך נעשו הרבה טעויות, בסופו של דבר הקימו פה מדינה שהיא נס גדול".

"אני מאוד מקווה שאנחנו יכולים להעלים את השד העדתי", המשיך הנדל באותו הנושא. "אני לא רוצה להעלים את העדות, יש בזה יופי, אבל אני לא שואל אותך מה העדה שלך, אין לי מושג, ואני לא יודע מה העדה שלו, וזה לא מעסיק אותי. אני יודע שיש כאלה שמטפחים את זה אבל כשאני מסתכל על הסביבה שלי אני אומר לך זו סביבה מעורבבת, כשאני מסתכל על המשפחה שלי - היא מעורבבת, כשאני מסתכל על השירות הצבאי שלי - הוא מעורבב".

עופר שלח ויועז הנדל (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
הותקף על ידי חבריו מכחול לבן | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

בהקלטה אחרת ששלח הנדל לחבריו למפלגה, עמתה אותו הכט עם מחקר של עורך עיתון הארץ לפיו במקומות החזקים יותר מבחינה סוציו-אקונומית מצביעים כחול לבן. "אולי זו הברית ביניכם (בכחול לבן), ברית האשכנזים?", שואלת הכט.

על כך עונה הנדל: "אני מסרב להחיות את השד העדתי. אני לא חי ככה, הסביבה שלי לא חיה ככה, כולנו מעורבבים מכל מיני עדות, אם זה היה תלוי בי הייתי מייצר מחזור תפילה ישראלי כמו שמתפללים אצלי בבית הכנסת, אני מסרב לטפח את העדתיות הזו במיוחד בשביל צרכים פוליטיים".

"דיברת על מצב סוציו-אקונומי - אף אחד לא אמר שאין מזרחים שמצביעים לכחול לבן ולהפך. הסביבה הקרובה שלי, היא סביבה ציונית דתית מעורבבת בעדות שלה, והיא מצביעה כחול לבן. המצב הסוציו-אקונומי שלה הוא סביר. אני חושב שאם תלכי לציונות הדתית, לסמוטריצ'ים, זה בעיקר אשכנזים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה".