"ראש הממשלה חייב להקדיש את זמנו למדינה. אנחנו לא יכולים להסכים שראש ממשלה ינהל את המדינה ביחד עם שלושה כתבי אישום" – כך אמר הערב (שלישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ בתגובה להודעת הנהלת בתי המשפט על פתיחת הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בעוד כחודש, יום אחרי השבעת הכנסת. את הדברים אמר בכנס מפלגתי שהתקיים ברחובות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במהלך נאומו של גנץ, הפריע לו אחד הנוכחים בצעקות וקטע את נאומו. בתגובה, ירד יו"ר כחול לבן לקהל והעלה את המוחה לדוכן הנואמים. "אני לא דיברתי מילה וכשנכנסתי הזיזו אותי", אמר המוחה. "אני מכבד את בני גנץ ומאחל לו בהצלחה. מה שהם עשו פה זה לא יפה, אני לא דיברתי". גנץ חזר לנאום וציין: "הנה לכם עוד דוגמה שמעט הקשבה פותרת כל עניין".

"אני מאוד שמח להיות כאן עכשיו, אבל רוצה להתחיל במשהו פחות מלבב", פתח גנץ את דבריו. "הערב הזה הוא ערב עצוב למדינת ישראל, לאזרחי ישראל וגם לי באופן אישי. היום הודיעו כי יום לאחר השבעת הכנסת הבאה, ב-17 במרץ, נתניהו יתייצב בבית המשפט למשפט פלילי. ב-17 במרץ נגמר המנדט ומתחיל המשפט. נתניהו יעסוק אך ורק בעצמו. הוא לא יוכל לדאוג לאזרחי ישראל".

גנץ המשיך: "כרמטכ"ל לשעבר אני יודע היטב שראש הממשלה חייב להקדיש את כל כולו לנושאים החשובים ביותר. הוא חייב להיות פנוי, ממוקד וחף מכל אינטרס אחר. האם אתם הייתם מוכנים לקבל רמטכ"ל שמפקד על צהל כאשר הוא מנהל משפט פלילי עם שלושה כתבי אישום? אז אנחנו לא יכולים לקבל שראש ממשלה ינהל את המדינה במקביל להתמודדות עם שלושה כתבי אישום. נתניהו הולך למשפט, אנחנו נמשיך מכאן".

מוקדם יותר היום הודיעה הנהלת בתי המשפט שנתניהו, שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלוש פרשות שונות, יצטרך להגיע לדיון הראשון ב-17 במרץ, יום אחרי השבעת הכנסת.

לפני כשבועיים הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים - שעות בודדות לאחר שנתניהו הודיע כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. במשפט האחרון בכתב האישום צוין כי המדינה תבקש להטיל מאסר בפועל על הנאשמים, אם יורשעו: ראש הממשלה נתניהו, מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שאול אלוביץ' ורעייתו איריס.‎