יו"ר כחול לבן התייחס אמש (שישי) בריאיון ב"אולפן שישי" להודעת מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, שיפתח בחקירה פלילית לאחר הבחירות בפרשת "המימד החמישי", ואמר כי הוא "לא יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו". הוסיף גנץ שאם יכהן בתפקיד ראש ממשלה ויוגש נגדו כתב אישום – הוא יפרוש מתפקידו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גנץ הדגיש כי הוא "מכבד מאוד את רשויות אכיפת החוק בישראל ואני מתכוון להעצים אותם ככל שרק אפשר. אני חושב שמערכת כזו היא יסוד חשוב בדמוקרטיה הישראלית. גם אם זה לא לעיתים לא נוח לי ברמה האישית של הדברים. 

"אני לא יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו. אף על פי כן אני רואה את חצי הכוס המלאה. המערכת החקירתית תחקור – ואני שקט לחלוטין. אני לא חשוד ולא אהיה חשוד", הבהיר. 

גנץ אמר כי הוא סבור שלא נפל פגם בהתנהלות החברה "המימד החמישי". "אני משוכנע בניקיון כפינו ובצעדים שלנו. אתם תראו שהיה דוח של מבקר המדינה שבדק בכלל את משטרת ישראל ולא את חברת המימד החמישי – הדברים יתבהרו כפי שצריך", אמר.

לגבי החשדות שהועלו כלפי החברה אמר גנץ כי "הדוח עצמו בדק את העניין. לא חזרו אלינו עם חשד לפלילים בזמנו. אמרנו שאנחנו בקשר עם לקוחות, אמרנו שיש לנו מערכת בפיתוח, לקחנו את הפיתוח שעשינו ועשינו לו התאמה למשטרה. היה פיילוט מצוין ומוצלח שעליו קיבלנו את כספנו – וממנו שקל ולו אחד לא הגיע לכיסי".

בני גנץ דן אלדד המימד החמישי (עיבוד: מרים אלסטר, פלאש/90 )
גנץ: "בטוח בניקיון הכפיים" | עיבוד: מרים אלסטר, פלאש/90

"אני ניזון מהפרסומים ומהתקשורת, של שיחות של השר ארדן, אולי של שר המשפטים עם גורמי הפרקליטות אבל אינני בקיא בתכני השיחות האלה", המשיך גנץ. "יש ארומה פוליטית באירוע הזה, זה לא מקרי בזמן, לא מקרי בנסיבות ולא מקרי במעורבים. ואף על פי כן – חשוב לי להדגיש, שאני מצפה מהפרקליטות לעשות בדיקה יסודית שתביא אמת כפי שהיא קיימת. אני לא בא בשום תלונה לפרקליטות".

"בניגוד למה שרואים בימים האחרונים בהתקפות הבלתי פוסקות על ידי שלטון מושחת מבית יוצרו של נתניהו ועוזריו. בניגוד לנתניהו וחבר עוזריו – שעושים כל דבר שאפשר בשביל להפוך את מדינת ישראל לטורקיה במודל ארדואן - אאמץ את שלטון החוק, אאמץ את מוסדות החקירה ואת מוסדות האכיפה, אתן להם את הכוח הנדרש", אמר יו"ר כחול לבן. "גם אפקח ואדרוש רפורמות – אני חושב שגם הם צריכים לבדוק מה קורה אצלם – אבל זה הדבר הכי חשוב. מה אנחנו רוצים, מדינה מושחתת, או שמישהו יחקור?‎"

"לא צריכים את התמיכה של הרשימה המשותפת מבחוץ"

כעשרה ימים לפני הבחירות, התייחס גנץ לסיכוייו להקים ממשלה והדגיש כי הוא "האלטרנטיבה השלטונית היחידה הקיימת במדינת ישראל. אנשים צריכים לשאול את עצמם: אנחנו רוצים שנתניהו, אחרי 14 שנה, ימשיך – או שאנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה? בהיותי האלטרנטיבה היחידה, אני חושב שאני יכול וצריך להיות ראש ממשלה".

גנץ אף הביע דאגה בנוגע לאחוז ההצבעה הצפוי במערכת הבחירות הקרובה: "אני מודאג מזה שאנשים עוד לא מתעוררים ולא מבינים שאם הם לא יוצאים להצביע ובהצבעה הזאת שמים כחול לבן בקלפיות, הם בעצם חותמים על בחירות רביעיות". 

"אנחנו לא נשב בממשלה משותפת עם הרשימה המשותפת בממשלה, ואנחנו לא צריכים את התמיכה שלהם מבחוץ", הבהיר גנץ בתגובה לקמפיין של הליכוד בשבועות האחרונים, לפיו גנץ מתכנן להישען על תמיכת המפלגות הערביות עבור הקמת ממשלה