עימות בשידור חי: ימים בודדים לאחר פיזור הכנסת ועל רקע הסקר שחזה למפלגתו כישלון - יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', התארח אמש (שבת) באולפן "פגוש את העיתונות". סמוטריץ' הביע תקווה להתאחד עם רשימת הימין החדש, טען שיש לעשות פריימריז חדשים במפלגות הימין, העביר ביקורת על מערכת המשפט והאשים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בחוסר אידיאולוגיה: "מפרק ממשלות סדרתי". ליברמן שעלה מיד אחריו לא נותר חייב וטען: "סמוטריץ' לא רלוונטי". כך זה נראה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בעודו מדבר על חוזקה של הציונות הדתית החל סמוטריץ' לתקוף את ליברמן: "הסיבה שליברמן כל כך מפחד מהציונות הדתית ועושה הכול כדי לעשות לה דמוניזציה, היא בגלל שהיא מצליחה ומשפיעה".

כשעומת עם העובדה שמפלגתו רצתה להתחבר אליו טען סמוטריץ': "ליברמן הוא איש מסוכן, אני תמיד אמרתי שאסור בשום פנים ואופן לסמוך עליו בשום קואליציה כי הוא מסתכל רק על עצמו לא על טובתה של מדינת ישראל, הוא מפרק ממשלות סדרתי, אין לו אידיאולוגיה, מחליף השקפות עולם כמו גרביים - אני לא רדפתי אחריו".

סמוטריץ' סיים את ההשתלחות באמירה חיובית דווקא על נפתלי בנט: "אני שמח שבנט ירש את ליברמן בתפקיד שר הביטחון, הוא הרבה יותר אחראי משמעותי שמסתכל על טובתה של מדינת ישראל". 

ליברמן עלה לשידור מיד אחריו, והוא לא נותר חייב. "הוא בן אדם מסכן, ליבי איתו אבל הוא פשוט לא רלוונטי", אמר בהתייחסו לסמוטריץ'. "הוא מייצג קבוצה קטנה של החרד"לים שרוצה להחזיר אותנו לתקופה של שאול המלך, הוא לא מייצג את הציונות הדתית. לציונות הדתית יש רקע מפואר ואני שמח שהם מתכחשים לסמוטריץ'".

במהלך הראיון הגיב סמוטריץ' לנושא מיזוג הרשימות: "אני לכל אורך הדרך התנגתי לפיצולה של הציונות הדתית. אפשר וצריך ללמוד מהטעויות שעשינו בעבר. בבחירות הקודמות רצנו בשני ראשים והימין החדש לא עבר את אחוז החסימה - אלמלא הימין החדש היה יוצא היינו עכשיו כבר כמעט שנה בתוך ממשלת ימין מוצלחת".

על ההצעה לפריימריז בין כל מועמדי מפלגות הימין אמר סמוטריץ': "אפשר וצריך לשאול את הציבור מי הוא רוצה שייצג אותו. אני רואה את עצמי מעמיד את עצמי לבחירה, והציבור ייבחר. הרב רפי, שיש לי המון הערכה אליו, נקרא אל הדגל ומונה על ידי ועדה ברגע משבר. כדי להחזיר את האמון של הציבור הציוני דתי צריכה להיות מפלגה אחת ופתוחה ולהעמיד לבחירת הציבור".  

סמוטריץ' גם העביר ביקורת קשה על מערכת המשפט והתייחס לכתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו איננו האדם הפרטי אלא סמל, שם נרדף ללרדיפה לא לגיטימית. כל אלה שנכשלו במשך שנים בקלפי מנסים להפיל את שלטון הימין דרך בית המשפט. האתגר של הימין בקדנציה הבאה יהיה לתקן את מערכת המשפט".