המחנה הדמוקרטי על סף פירוק: סתיו שפיר נערכת לריצה עצמאית בבחירות הקרובות תחת "המפלגה הירוקה", כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. שפיר נמצאת בעימות עם חברי הכנסת ממרצ, על רקע היוזמה לדחוק אותה ואת האלוף יאיר גולן אחורה ברשימה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מרצ הקימה בבחירות האחרונות בלוק טכני יחד עם "ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק ו"התנועה הירוקה" עמה פרשה סתיו שפיר ממפלגת העבודה. כעת, לקראת הבחירות הקרובות, במרצ מעוניינים לבצע שינויים ברשימה, לדחוק את שפיר וגולן למקומות נמוכים יותר כדי להעלות את עיסאווי פריג' ולקרוץ לקהל הבוחרים הערבי.

שפיר, בעקבות היוזמה, החלה להיערך לריצה עצמאית בבחירות. היא שכרה צוות קמפיין משלה ושינתה את השם מ"התנועה הירוקה" ל"מפלגה הירוקה". כל הסימנים בשטח מעידים כי פניה לפיצול בקרוב.

שפיר: "מרצ - הדינוזאורים של השמאל"

בריאיון ל"מהדורה ראשונה" היום שפיר תקפה בחריפות את היוזמה של חבריה למחנה הדמוקרטי להזיזה מהמקום השני במפלגה וקראה להנהיג פריימריז פתוחים תחת מפלגה מאוחדת. בנוסף, קראה שפיר אף לבצע פריימריז שיקבעו את הנהגת המחנה הדמוקרטי. צפו בריאיון.

"המחנה הדמוקרטי ומפלגת העבודה חייבות לרוץ ביחד", אמרה שפיר בריאיון. "כדי להחליט על מקומות לא יושבים בחדר סגור, שם חבורה של עסקנים סוגרים לעצמם מקומות - אלא בפריימריז". 

שפיר הוסיפה: "צריך לאפשר לכל בוחרי המחנה הדמוקרטי להגיע ולבחור את ההנהגה ואת הסדר ברשימה".