הקרב בליכוד מתחמם: ח"כ גדעון סער גייס תמיכה של חברת כנסת נוספת, אתי חווה עטיה - שמקורבת לח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד. לפי ההערכה, השר לשעבר סער צפוי לגייס בימים הקרובים את תמיכתו של השר לשעבר כץ ואת תמיכת מתפקדי התעשייה האווירית. הקרב על כל קול לקראת הבחירות, שיתקיימו בעוד 11 יום, נמשך: סער עקץ את מתנגדיו ושינה את תמונת הפרופיל בטוויטר לסוסיתא, לאחר שח"כ דודי אמסלם כינה אותו כך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גדעון סער גייס עד כה את תמיכתם המפורשת של שלושה חברי כנסת - מיכל שיר, יואב קיש ואתי חווה עטיה - לקראת הפריימריז מול נתניהו שיתקיימו ב-26.11. סער העריך כי לאחר שיוחלט רשמית על ההתמודדות, חברי כנסת נוספים יתמכו.

חיים כץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
יתמוך פומבית בסער? חיים כץ | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

בפוסט שפרסמה היום הודיעה ח"כ עטיה, ששירתה בעבר כראש לשכתו של כץ, הודיעה על תמיכה בסער. "אני מעריכה מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ותרומתו למדינה. עם זאת, אני מאמינה שבמצב הפוליטי הקיים - היחיד שיכול לחזק את הליכוד, להחזיר בוחרים, לאחד את העם ולהרכיב ממשלה זה חבר הכנסת גדעון סער". סער הודה לה על תמיכתה בו.

 

 

אתי עטיה מועמדים
אתי חוה עטיה

גם ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הודיע על תמיכה בסער. בפוסט שפרסם כתב: "עלינו לחלץ את המדינה מהמשבר החמור אליו נקלעה. ישראל צריכה שינוי והאיש שיכול לעשות את השינוי הוא גדעון סער. אני סבור שיש לסער את הכישרון, הניסיון, המנהיגות והיכולות להוביל את הליכוד ואת מדינת ישראל". 

עוד הסביר קינסטליך כי המשבר הפוליטי הנוכחי הוא חסר תקדים: "מזה כשנה שהשלטון המרכזי משותק, ואני, כראש העיר הרביעית הגדולה בישראל, חש יום יום כיצד תושבי ראשון לציון נפגעים כתוצאה מהמבוי הסתום אליו נקלעה המדינה. תוכניות תקועות, תקציבים לא מגיעים לעיר. ככה אי אפשר להמשיך". 

נוסף על כך, גם חברת הכנסת לשעבר נורית קורן הודיעה על תמיכתה בגדעון סער, "מתוך דאגה עמוקה לגורל המדינה והמפלגה שלנו". קורן הוסיפה כי "ראש הממשלה נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בפעם השניה ואנחנו עומדים בפני מערכת בחירות שלישית שעלולה להיות שבר גדול לליכוד ולשנות את פני המפה הפוליטית בישראל - אני מאמינה שעלינו לתת אופק חדש ותקווה למדינה ולתת אמון בסער שיוביל את ההנהגה של הליכוד והמדינה להישגים חברתיים, בטחוניים, כלכליים ותיקון המערכת המשפטית, בעת הזאת".

 

ח"כ לשעבר יהודה גליק הביע גם הוא תמיכה בסער: "לאחר שנתניהו כשל פעמיים בניסיון להקים ממשלה, על פניו נראה שאם הוא ייבחר לראשות הליכוד פנינו לאופוזיציה. לכן החלטתי שבפריימריז אצביע בעד סער - איש ראוי, ערכי, נאמן לדרך, בשר מבשרה של הליכוד בעל כושר מנהיגות מוכח. מאמין שבראשותו הליכוד ישוב להוביל".

הבוקר השווה ח"כ דודי אמסלם את סער ל"סוסיתא" אל מול נתניהו שהוצג כ"מרצדס". לאחר שאמסלם התראיין בכאן רשת ב', סער עלה והגיב: "אם המרצדס מדרדרת לתהום בלי בלמים - צריך לעלות על הסוסיתא". לאחר מכן שינה את תמונת הפרופיל של חשבון הטוויטר שלו לסיסמא של סוסיתא.