השגיאות של נתניהו בסבב הקודם - והמסקנות: יממה לאחר שהכנסת ה-22 התפזרה וישראל שוב בדרכה לבחירות, בליכוד נערכים לקמפיין וליום הבוחר ב-2 במארס והבינו מה עשו לא נכון בסבב הקודם בספטמבר. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בימים האחרונים, נתניהו עורך סדרה של מפגשים עם פעילי ליכוד מתוך כוונה לשרטט את דרכו לניצחון. אחת המסקנות הברורות במפגשים אלה היו ההשקעה המיותרת במצביעי ישראל ביתנו. הליכוד שפך מיליונים על המגזר הרוסי, אלא שההשקעה הזו לא הניבה ולו קול אחד לליכוד. 

בנוסף, נתניהו סבור שיש עוד 4-6 מנדטים "על הרצפה" במעוזי הליכוד ושהם אבדו בבחירות האחרונות כתוצאה מהשאננות. בכוונת נתניהו להניע אנשים להצביע באמצעות קיום עצרות המוניות בערי הליכוד. בנוסף, בכוונת המפלגה להתמקד גם בתל אביב ובערי המרכז - וגם בקהל יוצאי אתיופיה, שם יש לליכוד בין מנדט לשניים. 

סקר ראשון לבחירות 2020: כחול לבן מגדילה את הפער, אין הכרעה בגושים 

מסקר שערך אתמול (חמישי) עבור חדשות 12 מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עולה שתמונת הגושים נותרת כמעט זהה לחלוטין וישראל תקועה עמוק בפלונטר פוליטי בלתי נגמר. 

לו הבחירות היו מתקיימות היום, כך הייתה נראית תמונת המנדטים: כחול לבן מגדילה את כוחה ב-2 מנדטים מהבחירות האחרונות ונותרת המפלגה הגדולה בישראל עם 35 מנדטים. הליכוד זוכה לפי הסקר למספר המנדטים שברשותו כיום - 32 במספר. 

הרשימה המשותפת נותרת אף היא עם מספר המושבים שלה בכנסת הנוכחית - 13, וכך גם ישראל ביתנו וש"ס - כל אחת מהן עם 8 מנדטים. יהדות התורה מתחזקת במנדט מ-7 ל-8, הימין החדש של בנט ושקד זוכה ב-6 מנדטים בריצה עצמאית, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים בלבד. 

לפי הסקר, רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ב-2.8% מהקולות בלבד ואילו עוצמה יהודית אף היא מתחת לאחוז החסימה עם 1.3% מהקולות. 

על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל בתוספת הרשימה המשותפת זוכה ב-58 מנדטים לעומת גוש הימין והחרדים שמקבל 54 מנדטים בלבד - מנדט אחד פחות מהכנסת הנוכחית. ישראל ביתנו של ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.