הבחירות שבתוך הבחירות - הפריימריז לראשות הליכוד: רוב הסיעה עדיין תומכת פומבית בהמשך כהונת ראש הממשלה נתניהו, אך יריבו ח"כ גדעון סער ממשיך לצבור תומכים - ומצרף גם את רעייתו, גאולה אבן-סער, לקמפיין. עם זאת, יש שני בכירים במפלגת השלטון שעדיין שומרים על שתיקה ונייטרליות - הצמד "א.א".  בתוך כך, הודיעה הערב חברת הכנסת השכל כי תתמוך בגדעון סער במירוץ לראשות הליכוד. השכל מצטרפת לעטיה, כץ, שיר וקיש - 6 ח"כים מתוך 32 בינתיים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפי ההערכות שני הבכירים - השר גלעד ארדן ויו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין - שוקלים שלא לתמוך באף אחד מהמועמדים. הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי הסיכויים שיביעו תמיכה באחד המועמדים אינם גבוהים, למרות שרוב מוחלט של בכירי הליכוד כבר "בחרו צד" או עומדים לעשות זאת.

גדעון סער, בינימין נתניהו (עיבוד: AP / FLASH 90, פלאש 90, רויטרס)
מגייסים תומכים: סער ונתניהו | עיבוד: AP / FLASH 90, פלאש 90, רויטרס

השניים צפויים לבחור שלא להצהיר על תמיכה, מכיוון שאם יתמכו בסער והוא ינצח - הם יכולים לאבד את תורם לכמה שנים ולא יוכלו להתמודד על התפקיד בעתיד הקרוב. אם סער יפסיד, הם "יחטפו" מהמחנה המנצח כשתהיה התמודדות נוספת.

נוסף על כך, עבור השניים מהלך של עמידה מול ראש הממשלה אינו דבר של מה בכך - ארדן שוקל בעיקר את המעמד הציבורי שלו ובמקרה של אדלשטיין, לכל החלטה יש משמעות על ציבור המתפקדים הגדול שמזוהה איתו. 

בתוך כך, הודיעה חברת הכנסת שרן השכל על תמיכתה בגדעון סער בפריימריז. "אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון", כתבה השכל בפוסט בפייסבוק. "גדעון סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, ואני רואה בו שותף לערכים הלאומיים והליברליים שבשמם נבחרתי לכנסת ואותם התחייבתי לקדם. אני בטוחה שהוא יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת".

שרן השכל ראשית (עיבוד: עופר חן)
"סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד" | עיבוד: עופר חן

שלשום פורסם ב"אולפן שישי" כי נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם השר ארדן - וביקש את תמיכתו. הפגישה בין נתניהו לארדן הייתה מתוחה, ככל הנראה גם על רקע היותו של ארדן עד מפתח בפרשת 4000, בה הוגש נגד נתניהו כתב אישום בגין קבלת שוחד. בשבוע שעבר נפגש גם גדעון סער עם ארדן – וביקש אף הוא את תמיכתו.

השר ארדן לא השמיע את קולו מאז הוחלט להגיש נגד נתניהו שלושה כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות 1000, 2000 ו-4000 בסוף החודש שעבר.

הערב התראיינה העיתונאית גאולה אבן-סער, רעייתו של המתמודד על ראשות הליכוד, ל"שש עם עודד בן עמי". בריאיון ראשון מאז שיצאה לחופשה לתקופת הפריימריז אמרה: "אנחנו חווים הסתה מטורפת – משתוללים נגד גדעון והמשפחה שלי. אך אני לא מפחדת, גדעון יכול לנצח".