שאלת החסינות - וההכרעה: גם אם ינצח את גדעון סער מחר (חמישי) בבחירות המקדימות בליכוד, נתניהו יתמודד בשבוע הבא עם שתי משוכות משמעותיות – הדיון בבג"ץ בשאלה אם ניתן להטיל עליו את הרכבת הממשלה -וההחלטה אם לבקש חסינות, שצריכה להימסר גם כן בימים הקרובים.

הכשר חוקי או פסקת התגברות: מה שיקרה אם בג"ץ יפסוק בעד או נגד נתניהו

מדובר בשבוע דרמטי מאוד מבחינת נתניהו – עד יום ראשון היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צריך למסור את חוות דעתו בנושא הטלת הרכבת ממשלה על נאשם, ביום שלישי הדיון המכריע בבג"ץ, וביום חמישי הבא נגמרים 30 הימים שבהם הוא צריך להחליט אם לבקש חסינות. כפי שהסתמן בעבר וגם דווח, נתניהו החליט להגיש בקשה לכנסת.

גורמים בליכוד מסבירים שלא היה טעם לדבר על זה עכשיו לפני הפריימריז ולהבליט את זה מכיוון שהדיון בנושא היה יכול רק להזיק. להחלטה קדמו התלבטויות אם נכון להגיש את בקשת החסינות עוד לפני הדיון בבג"ץ  - מהלך שיאותת לשופטים ולציבור שנתניהו מחליט שהוא רץ וממשיך, לא משנה מה תהיה ההחלטה.

גדעון סער ובנימין נתניהו (צילום: אייל מרגולין, פלאש/90 )
שתי משוכות אחרי הקרב מול סער | צילום: אייל מרגולין, פלאש/90

מנגד, יש גורמים בסביבת נתניהו שסברו להיפך – שההחלטה בבג"ץ יכולה לתת דלק או מנוע צמיחה ציבורי לבקשת החסינות. גורם בליכוד מעריך: "אצל נתניהו כמו אצל נתניהו, זה יקרה בדקה ה-90".

היום התחמק ראש הממשלה מתשובה בנושא. בריאיון לגלי צה"ל אמר: "תזמין אותי בעוד עשרה ימים ותקבל תשובה. הכול מעניין, מוכרחים להשאיר קצת מתח. אתם לא יכולים שהכול יהיה ברור ונהיר ברגע הראשון. הכול יתברר מהר מאוד".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות