בעוד 78 ימים ייערכו בחירות בפעם השלישית בתוך שנה בישראל, וכבר נראה שצפויים שינויים במבנים של הרשימות שיתמודדו. גורמים בבלוק הימין כבר ציינו שלא ייתמכו באופן עיוור בנתניהו ובכחול לבן ייתכנו שינויים במבנה הרשימה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הגיע אמש (שבת) לאולפן פגוש את העיתונות וקרא לכל המפלגות מהציונות הדתית להתאחד תחת רשימה אחת, כולל לנפתלי בנט ואיילת שקד. "אני לכל אורך הדרך התנגדתי לפיצולה של הציונות הדתית", אמר שר התחבורה. "אפשר וצריך ללמוד מהטעויות שעשינו בעבר".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: הדס פרוש, פלאש/90 )
שר הביטחון נפתלי בנט | צילום: הדס פרוש, פלאש/90
איילת שקד (צילום: Avshalom Sassoni Flash90)
איילת שקד | צילום: Avshalom Sassoni Flash90

"בבחירות הקודמות רצנו בשני ראשים והימין החדש לא עבר את אחוז החסימה", אמר סמוטריץ'. "אלמלא הימין החדש היה יוצא היינו עכשיו כבר כמעט שנה בתוך ממשלת ימין מוצלחת".

יו"ר האיחוד הלאומי קרא לכל המפלגות להתאחד תחת רשימה אחת ולקיים פריימריז על ראשותה. "אפשר וצריך לשאול את הציבור מי הוא רוצה שייצג אותו", אמר. "אני רואה את עצמי מעמיד את עצמי לבחירה, והציבור ייבחר. הרב רפי, שיש לי המון הערכה אליו, נקרא אל הדגל ומונה על ידי ועדה ברגע משבר. כדי להחזיר את האמון של הציבור הציוני דתי צריכה להיות מפלגה אחת ופתוחה ולהעמיד לבחירת הציבור".

סמוטריץ': "בנט ושקד לא למדו את הלקח" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות)
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות

בליכוד ובכחול לבן כבר נערכים להתמודדות החוזרת ונראה שכבר יש סדקים בבלוק הימין ששמר לאורך כל הדרך על נאמנות לנתניהו. "לא תהיה הליכה עיוורת נוספת אחרי נתניהו", אמר בכיר בגוש. "בחירות רביעיות אינן על הפרק ובלתי נסלחות מבחינת הציבור. יש רוב למצביעי הימין ולכן נבהיר שנתמוך במועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר".

גם בכחול לבן ייתכנו שינויים ברשימת המפלגה לבחירות הקרובות, כך לפחות אמר יו"ר הרשימה בני גנץ בשבוע שעבר. כבר בבחירות הקודמות הייתה כוונה לעשות כך, אך הדבר לא יצא בסופו של דבר לפועל. בכל מקרה, הכוונה היא להגדיל את הייצוג של העולים או את זה של הנשים ברשימה.