כך מקווים בכחול לבן "לפורר" את הגוש: אחד מבכירי המפלגה, ח"כ עופר שלח, טען הבוקר (שני) כי נתניהו רוצה שהשיתוק הפוליטי יימשך - ובגוש הימין שוקלים את המשך התמיכה בו. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שב והאשים הבוקר את מפלגתו של גנץ והצהיר כי בין החרדים לכחול לבן יש הסכן ליום שאחרי הבחירות.

ממשלת אחדות ליברלית או דווקא קואליציה עם החרדים? "כחול לבן" שוב משנה כיוון - וזו לא הפעם הראשונה

ח"כ שלח, שהתראיין לכאן רשת ב', ציין: "אנחנו מכירים ואנחנו מדברים עם כולם – אני יודע שגם בתוך מה שמכונה הבלוק יש חרטה על ההליכה העיוורת הזו אחרי האינטרסים של אדם אחד שגורר את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות בתוך שנה – ואת המערכת שמשרתת אותנו לשיתוק של שנה וחצי".

עפר שלח בישיבת ועדה בכנסת (2017) (צילום:  הדס פרוש, נועם רבקין פנטום, פלאש90, פלאש/90 )
ח"כ שלח, ארכיון | צילום: הדס פרוש, נועם רבקין פנטום, פלאש90, פלאש/90

שלח הוסיף וטען כי ההכרה ש"זה לא יכול להימשך כך" רווחת בגוש הימין, לצד ההבנה שנתניהו רוצה שהמצב הנוכחי יימשך "מכיוון שזה מסייע לו להתחמק מאימת המשפט". לדבריו, "ההכרה הזו מחלחלת גם בתוך מה שמכונה הגוש ואני מקווה שתוצאות הבחירות יהיו כאלה שיאפשרו לנו לצרף גם מפלגות מתוך הגוש הזה בסופו של דבר לממשלה ציונית רחבה ככל האפשר ומשמעותית ככל האפשר". 

לבני בדרך לכחול לבן? "לא חושב שיהיו שינויים גדולים"

שלח נשאל על האפשרות לצירופה של ציפי לבני והשיב: "לא רוצה להתייחס לשום דבר ספציפי, יש שמועות שמופצות על ידי מפיצי שמועות. כחול לבן באופן בסיסי תרוץ באותו הרכב, באותה רשימה. אולי יהיו קצת שינויים פנימיים שנועדו לסדר חורים ברשימה. אני לא חושב שיהיו שינויים מאז'וריים".

בפוסט שפרסם הבוקר ח"כ אביגדור ליברמן טען: "דברי 'ההספד' של הח"כים החרדים על נתניהו ביום פיזור הכנסת ולאחר מכן, וחילופי השבחים בין כחול לבן למפלגות החרדיות לא מותירים מקום לספק - יש דיל סגור ביניהן להקמת קואליציה לאחר הבחירות הבאות".

אריה דרעי אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש פלאש 90, פלאש/90 )
יש לכחול לבן דיל עם החרדים? דרעי וליברמן | צילום: הדס פרוש פלאש 90, פלאש/90

לדבריו, "הסימנים לכך נראו באופן ברור בחודשים האחרונים, כאשר ראשי כחול לבן יצאו מגדרם כדי לשמור על משה גפני כיו"ר ועדת הכספים, ותמכו ללא סייג בהעברת כספים קואליציונים למוסדות של ש"ס ויהדות התורה, בניגוד לעמדת 'ישראל ביתנו'. לזה נוסיף את דבריהם של ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה: 'גנץ הוא שותף פוליטי ראוי' ודרעי ברדיו קול חי: 'כחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל'.

עוד ציין ליברמן כי "העדות המובהקת" לפירוק הבלוק והתיאום בין החרדים לגנץ נמצא במסרים שפורסמו בידיעות אחרונות על ניהול מו"מ עם החרדים תוך כדי הקמפיין. "זו אותה מפלגה שהבטיחה לבוחריה לפני הבחירות האחרונות להקים ממשלת אחדות חילונית, שתפעל נגד הכפייה הדתית, והמבין יבין...", תקף

שלשום פורסם לראשונה בחדשות סוף השבוע המסר התקיף של בכיר בגוש - שאמר למקורביו: "לא נאפשר בחירות בפעם הרביעית". הבכיר הדגיש כי יפעל למנוע בחירות, גם אם הדבר יהיה כרוך בהמלצה על מועמד אחר.

לחדשות 12 נודע כי לאחרונה כמה מראשי מפלגות הבלוק קיימו שיחות פנימיות, ושבאחת מהן אמר אחד מהם: "לא תהיה הליכה עיוורת נוספת אחרי נתניהו. בחירות רביעיות אינן על הפרק ובלתי נסלחות מבחינת הציבור. יש רוב למצביעי הימין ולכן נבהיר שנתמוך במועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר. לא ייתכן שנעביר שוב את המנדט לשמאל. אחרי הפריימריז בליכוד, נצטרך להצהיר על הכוונות מול הבוחרים"‎.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות