"אם לא נחולל שינוי אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל - אני מכבד יריבים פוליטיים אבל זאת ממשלה שתסכן את כל היקר לנו, בשבוע הבא חייבים לחולל שינוי בהנהגת הליכוד" - כך אמר הערב (שני) ח"כ גדעון סער אל מול מאות מתומכיו באירוע השקת הקמפיין לראשות התנועה. על נתניהו: הוא רדף אותי ופגע בי, גמל לי לרעה תחת טובה. שידור ישיר מאירוע פתיחת הקמפיין של סער באור יהודה 

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

סער הגיע לאירוע כשהוא מוקף בתומכים, ושלצדו גם ח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד שנחשב לבעל כוח והשפעה רבים במפלגה. כץ לא הכריז פומבית ורשמית על תמיכתו בסער, אולם ההערכה היא שהוא מביע בו תמיכה. עוד הגיעו לאירוע הח"כים הנוספים בליכוד שכבר הודיעו פומבית על תמיכה בסער: שרן השכל, מיכל שיר, יואב קיש ואתי עטיה.

חבר הכנסת חיים כץ (צילום: תומר נויברג / פלאש 90, פלאש/90 )
חיים כץ בכנס התמיכה בסער | צילום: תומר נויברג / פלאש 90, פלאש/90

את נאומו פתח סער בדברי שבח לנוכחים שהגיעו לתמוך בו, וגם לנתניהו, יריבו הפוליטי: "לכאן הגיעו הערב בגלל אמונה גדולה ומי שמאמין לא מפחד. הליכוד הוא ביתי; הוא ביתנו המשותף, את חבריו אני מייצג זו הכנסת השישית". סער גם ציין בדברי הפתיחה שלו את פועלו במפלגה, בימים שבהם הליכוד איבדה את השלטון לידיה של קדימה. 

"לא מתחרט על העבודה עם נתניהו, הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד"

על עבודתו המשותפת עם ראש הממשלה נתניהו הוא אמר כי "אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר מאשר נתניהו ואני לא מתחרט על כך - ולעולם לא אתחרט על כך. כי נתניהו הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל, ומראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו". סער סיפר לתומכיו שהוא כל העת פעל לקדם את טובתו של נתניהו ושל התנועה, אך למרות זאת ראש הממשלה גמל לו בפגיעה אישית בו.

"לא שכחתי גם כשהוא פגע בי גם כשהוא רדף אותי גם כשגמל לי רעה תחת טובה. כי תמיד השתדלתי להתמקד בטובת התנועה ובטובת המדינה. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום בקמפיין הזה: דואגים לטובת הליכוד ולטובת המדינה", הוסיף.

תומכים בגדעון סער (צילום: תומר ניוברג, פלאש/90 )
תומכים בגדעון סער | צילום: תומר ניוברג, פלאש/90

סער הזהיר כי לאחר שתי מערכות בחירות - לא תהיה לנתניהו הזדמנות נוספת להרכיב ממשלה לאומית בראשות הליכוד. "ראש הממשלה לא הצליח פעמיים להקים ממשלה לא כי איבדנו את הרוב שיש לנו בעם לדרכנו", טען. "בספטמבר ירדנו ל-55 (מנדטים) ואנחנו ממשיכים לרדת. אנחנו רואים, סקר אחר סקר, ושומעים את זה ברחוב. אם לא נחולל שינוי - אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל. אני מכבד גם יריבים פוליטיים, אבל זו ממשלה שתסכן את ארץ ישראל ואת ההישגים הגדולים שלנו שלחלק גדול מהם אחראי נתניהו".

לאחר שהסביר מדוע נתניהו צריך לפנות את מקומו, פנה סער להגדיר את היעדים שלו כמנהיג הליכוד הבא, אם ייבחר: "אני משוכנע ביכולותיי, ביכולתנו להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר, לדאוג לאזרחים למצוקותיהם, לטפל בבעיות החברתיות הקשות, בקשישים, בנכים, בפנסיה, בסיעוד, בבריאות, להזניק את החינוך - יש לי תוכנית איך להזניק את מערכת החינוך, עבדתי עליה בזמן שהייתי בפסק זמן. אזרחי ישראל יהיו אצלי במרכז".

סער: יש לי קונצנזוס רחב לקראת מהלך נועז בעזה

הוא תיאר כי יוביל ל"מלחמת חורמה בבירוקרטיה וברגולציה המוגזמת, להוריד את יוקר המחיה ולהבטיח עתיד לצעירים בישראל. לשנות את סדר העדיפויות הלאומי מהיסוד, לחזק את הפריפריה כי זה צודק, לא כי זה מקור הכוח שלנו. המדיניות צריכה להיגזר מתוך תפיסת העולם שלנו שלא כל אוכלוסיית המדינה נמצאת במרכז הארץ. צריך להביא מקומות עבודה איכותיים לצפון ולדרום כדי שהצעירים יוכלו להישאר שם, במקומות בהם גדלו. צריך להקים בצפון אוניברסיטה בכרמיאל".

גדעון סער (צילום: החדשות 12, החדשות12)
סער: "אני משוכנע ביכולותיי" | צילום: החדשות 12, החדשות12

חבר הכנסת גם דיבר על כוונותיו לערוך שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט, בין היתר להחיל את פסקת התגברות, לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, לפקוח על פרקליטות המדינה וגם לערוך שימוע לשופטים בעליון.‎ סער גם דיבר על חזונו המדיני, ואמר כי יש לחזק את התיישבות ביהודה, שומרון ובבקעת הירדן - "במעשים ולא בדיבורים", בדיוק במילים שבאמצעותם ביקר את נתניהו בביקורו במאחז הלא חוקי חאן אל אחמר.

"צריך להיאבק בהשתלטות הפלסטינית הבלתי חוקית על שטחי C, שמטרתה לכתר את היישובים שלנו ברצף טריטוריאלי פלסטיני וצריך להחיל את הריבונות על אזורי ההתיישבות שלנו", הסביר. "אני מוכן להתמודד עם אתגרי הביטחון הלאומי, ויש לשנות את המדיניות שלנו כלפי החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. יש לעצור את בניין הכוח וההתעצמות של החמאס והג'יהאד בעזה אלה תשתיות צבאיות לכל דבר ועניין, אסור ללכת להסדרה בלי בלימת ההתעצמות הזו שמכוונת רק נגד אזרחי ישראל. יש לי קונצנזוס רחב לקראת מהלך נועז אך מתחייב של פירוק התשתיות הצבאיות שלהם ויש להבטיח חיי שגרה לאזרחינו בעוטף עזה ובדרום הארץ".