נתניהו בדרך למשפט - או לקרב על החסינות? ראש הממשלה נשאל הערב (רביעי) בריאיון לגלי צה"ל אם יבקש מהכנסת חסינות בימים שנותרו לו לעשות זאת - עד 1 בינואר, בעוד שבוע ויום בדיוק. "אתה יודע מה אפשר לעשות בכמה ימים? תזמין אותי בעתיד, תקבל תשובה", אמר. "מוכרחים להשאיר קצת מתח, אי אפשר שהכול יהיה בהיר מהרגע הראשון, זה יתבהר בקרוב". גם גדעון סער התראיין לגלי צה"ל ואמר:  "לסיפורים של נתניהו אין קשר למציאות - הוא מנהיג מוערך אבל אני אהיה טוב ממנו"

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

על הדיון הצפוי בבג"ץ בנוגע לשאלת כשירותו להקים ממשלה אמר נתניהו: "מי שיקבע מי ינהיג את ממשלת ישראל זה עם ישראל. מי שיחליט מי ינהיג את הליכוד זה רק חברי הליכוד, אני מבקש את אמונם מחר. זה תיאורטי מאוד ואני מקווה שבג"ץ לא יעשה את זה". 

עוד התייחס גם לדרישתו לבטל את הבחירות לרשימת הליכוד, כפי שאכן קרה בפועל, והבהיר: "יש גבול לכמה התנועה יכולה לעסוק בעצמה. אנחנו התנועה הדמוקרטית היחידה האמיתית במדינה, האחרים שאומרים שהם דמוקרטים יש אצלם מפלגות דיקטטוריות אצלנו החברים בוחרים ואני בטוח שהם ייתנו גיבוי ענק ואני צריך לקבל אותו בקלפי".

נתניהו מבטיח: ננצח בגדול - ואקים ממשלת ימין

בנוגע לקרב הצפוי מול כחול לבן בבחירות 2020, הוסיף: "אם אנשים יבואו לבחור, יהיה לימין רוב מוחץ. לא חושב שנאבד מנדטים במפלגות המחנה, בפעמים הקודמות איבדנו 3 מנדטים. חוץ מזה יש יותר מ-3 מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית - היום הם יודעים שצדקתי כשאמרתי שכחול לבן יילכו עם טיבי ועודה ולא האמינו לי".

לדבריו, "ההתעוררות הכבירה בשטח אומרת שאנחנו הולכים לנצח בגדול - אני ארכיב ממשלת ימין עם הגוש הזה שנותר נאמן לי כי אני מייצג את המדיניות הזו בכל העוצמה".

ישיבת ראשי בלוק הימין עם נתניהו
נתניהו ובלוק הימין, ארכיון

נתניהו התייחס גם להבטחתו להחזיר את נעמה יששכר, הישראלית שכלואה ברוסיה. "אני מתכוון להביא את נעמה יששכר ואני אביא אותה, ולא אחרי שבע וחצי שנים", אמר. "אני מדבר על זה עם פוטין בכל דרך. פסק הדין נגדה הוא אבסורדי, אני מקווה שפוטין ישתמש בסמכות החנינה שלו, ביקשתי את זה".

"יש לי מערכת יחסים ייחודית עם מנהיגים רבים, בהם פוטין, במקרה של נעמה אני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי", הוסיף. "זה מתבטא גם בחופש הפעולה של ישראל בסוריה ולא רק שם, אלמלא הקשר הזה - פוטין אמר לי 'אלמלא אתה, יכול להיות שהיינו כבר במלחמה, בהתנגשות צבאית'. היינו כבר שש פעמים קרובים להתנגשות".

סער יהיה שר בממשלת נתניהו? "לא מחלק תיקים"

בהבטחת בחירות נוספת, אמר: "אני מתכוון לספח את בקעת הירדן בתקופה הקרובה. בנוסף, אני מתכוון להוביל להכרה אמריקנית בריבונותנו בבקעת הירדן ובכל היישובים ביהודה ושומרון - לא רק בגושים. יש הזדמנות היסטורית שספק אם תחזור על עצמה".

על הקרב הצפוי מול גדעון סער מחר אמר: "אני רוצה שכולם יבואו להצביע עבורי כהבעת אמון על איך שהובלתי את המדינה הזו ואני מתכוון עוד להוביל אותו. מחר כשיש סופה של גשמים, אני רוצה סופה של פתקים. הבעת אמון מסיבית של חברי הליכוד בי תיתן לנו מקפצה אדירה לניצחון שאני מתכוון להביא בתחילת מרץ".

כשנשאל אם ייתקן לגדעון סער תפקיד שר, אם ינצח, השיב: "אני לא מחלק שרים לאף אחד". על הצעת סער למנות את נתניהו לנשיא השיב: "אני שמח שהוא תומך במשטר נשיאותי, זה דבר שאני מאמין בו תקופה ארוכה". כשנשאל אם שקל להיות נשיא, השיב: "להיות נשיא במשטר נשיאותי, אני חשבתי שזו השיטה הנכונה".

גדעון סער ובנימין נתניהו (צילום: אייל מרגולין, פלאש/90 )
נתניהו וסער, ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש/90

סער מזהיר: "אנחנו הולכים ומצטמקים ומפסידים"

גם גדעון סער, המועמד שמתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, עלה לשידור והגיב לדבריו של נתניהו. "לא נכונה התפיסה כאילו רק אדם יכול, הליכוד ומדינת ישראל עשו מנהיגים גודלים בעבר ויעשו בעתיד", אמר. "התפיסה כאילו יש רק מנהיג אחד ומה יקרה אם יעזוב, 'רק נתניהו לא יכול', הוכח לנו שהוא חסום להקים ממשלת ימין, וגם ממשלת אחדות, אני חייב להגיד - אין לזה שום קשר עם המציאות עם מחקרי דעת קהל וגם לא ברחוב".

עוד הגיב סער למתקפה עליו ואמר כי לא הוא קבע שגוש השמאל גדל - אלא המציאות: "ירי בנגמ"ש זה להתעלם מזה וללכת עם הראש שבקיר ולהאמין כאילו נצליח בפעם הבאה. בכל הסקרים יש מכנה משותף אחד - גוש הימין בראשותי גדל, אי אפשר להגיע מ-55 ל-61 מתמטית אם לוקחים מבנט ושקד, אלא צריך קולות מליברמן וכחול לבן, אם לא נעשה את זה אתה חסום אלקטורלית".

סער הדף את הטענה שלפיה ההתמודדות נועדה לשיפור מצבו לאחר תום עידן נתניהו. "אני מתמודד כדי לנצח מתוך תחושת חובה אחרי השנה האחרונה, אנחנו בזבזנו את ההזדמנות ההיסטורית כי ראש הממשלה לא יכול להקים ממשלה. זה הכול סיפורים - אנחנו הולכים ומצטמקים ומפסידים, הרבה אנשי ימין לא מצביעים ליכוד כל עוד לא נשנה את ההנהגה שלנו".

עוד התייחס סער לדיון בבג"ץ על האפשרות שנתניהו ירכיב ממשלה למרות כתבי האישום. "אני אומר את מה שראש הממשלה אמר, בג"ץ לא יכול להתערב בנושא של הקמת הממשלה, מכיוון שהחוק ברור ומי שיש לו את אמון הכנסת יכול להקים ממשלה". עם זאת, הוסיף: "אני מאמין שאהיה יותר טוב בקבלת החלטות וכושר ביצוע".