חברת הכנסת ומספר 2 במפלגת העבודה-גשר, אורלי לוי, התייחסה היום (ראשון) לאפשרות של חיבור בין מפלגתה למרצ. במהלך ריאיון שקיימה עם אורן וייגנפלד במהדורה ראשונה הסבירה לוי כי חיבור עם מרצ: "יוריד את מספר המנדטים. לא חכם ללכת יחד". חברת הכנסת גם התייחסה להאשמות נגדה כי היא זו שמונעת את החיבור: "גם מנהיגי העבודה בעבר לא ראו לנכון להתחבר עם מרצ".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"פעם אחר פעם אנחנו מנסים להציג את תוכנית העבודה שלנו ועל האג'נדות שלנו ומדברים איתנו על חיבור למרצ", אמרה לוי. "כשמדברים על חיבורים, מסיטים את השיח מהדבר העיקרי והוא מה אנחנו מציעים לבוחר ומה אנחנו מציעים לשנות".

חברת הכנסת הזכירה כי גם בבחירות האחרונות שהתקיימו ממש לפני כמה חודשים נשמעו קולות שטענו כי אם לא יתחברו עם מרצ הם לא יעברו את אחוז החסימה. "זה לא קרה – יתרה מכך הבאנו מנדטים מאוכלוסיות חדשות והיינו היחידים שהחליפו את האלקטורט שלהם תוך כדי הבחירות", אמרה. "אני מזכירה גם שהחיבור הראשון היה  בין עמיר פרץ לביני וזה חיבור שיש לו מהות וערכים".

"פרץ שוקל להיכנס לממשלת נתניהו" (צילום: פלאש 90, מרים אלסטר, חדשות)
15 יום לסגירת הרשימות: האם יתקיים חיבור בגוש השמאל? | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר, חדשות

לוי התייחסה להצעות שמפלגתה קיבלה במהלך המו"מ הקואליציוני: "יכולנו להיות ה-61, קיבלנו הצעות מאוד מאוד מפתות ולמרות זאת עמדנו בהבטחותינו". עוד הוסיפה: "אנחנו החיבור היחיד שמחזיק במערכת הפוליטית הנוכחית".

לאחר שיו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר כי בעוד עשרה ימים יחליט אם להתחבר עם מרצ, מספר 2 במפלגתו טענה כי במסגרת הקולות החדשים שהגיעו למפלגה "קיימים מצביעים שלא מסוגלים להצביע למרצ. אם נתחבר אנחנו עלולים לאבד המון מצביעים שהגיעו בזכות החיבור של העבודה-גשר".

"בחירות שלישיות זה הזדמנות לתיקון - חיבור בין עבודה למרצ יוריד את מספר המנדטים", המשיכה לטעון. "כשכל אחת מהמפלגות רצה בנפרד יש לזה כוח אלקטורלי גדול יותר. לא חכם ללכת ביחד כי נאבד מצביעים מתונים שמבחינתם שמרצ זה אפילו גבול פסיכולוגי שקשה לעבור אותו. גם לפני כן המנהיגים הקודמים של העבודה לא ראו לנכון להתחבר למרצ אז ההאשמות נגדי חסרות טעם".

סתיו שפיר, ניצן הורוביץ ואהוד ברק מודיעים על איחוד (צילום: החדשות12)
שפיר: "להמשיך לרוץ ביחד" | צילום: החדשות12

בבוקר יום שבת יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ התייחס באירוע "שבתרבות" לשאלת החיבור עם מרצ, והודיע שעדיין לא קיבל החלטה בנושא. במקביל, ח"כ סתיו שפיר פתחה בניסיון להציל את המחנה הדמוקרטי.

"בעוד 10 ימים אחליט האם חיבור למרצ יועיל למחנה השמאל-מרכז", אמר פרץ בפני הקהל ברמת השרון. עם זאת, הוסיף הערה שמעידה על הסיכויים שחיבור שכזה אכן יתרחש: "לפעמים השלם לא גדול יותר מסך חלקיו". בבחירות הקודמות סירב פרץ להתחבר עם מרצ למרות ביקורת רבה שספג בקרב השמאל, בטענה שחיבור העבודה וגשר מושך מצביעים מגוש הימין ובכך משנה את יחסי הכוחות.

העבודה גשר בבית הנשיא (צילום: החדשות12)
חילוקי דיעות בתוך המפלגה? | צילום: החדשות12

במקביל, ח"כ סתיו שפיר, שלאור שינויים שיזמו חברי מרצ ברשימת המחנה הדמוקרטי כבר נערכת לריצה עצמאית, קראה למנוע את הפירוק. "עלינו להמשיך את המחנה הדמוקרטי ולשמר את הרשימה כפי שעשו כל המפלגות", מסרה היום שפיר. "בואו נעשה את שהציבור דורש, נפסיק עם ההתעסקות הפנימית, ונצא למלחמה על המדינה ביחד".