גלעד ארדן ויולי אדלשטיין, שני בכירי הליכוד שעדיין לא הצהירו על תמיכה באחד מהמועמדים בפריימריז לראשות המפלגה, נועדו הערב (שלישי) ביחידות בבית קפה "קפה גן סיפור" בירושלים. השניים דנו בשאלה האם להתערב בבחירות וככל הנראה פעלו לתאם עמדות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפני יומיים פרסמנו במהדורה המרכזית כי שני הבכירים, ארדן ואדלשטיין, שוקלים שלא לתמוך באף אחד מהמועמדים. לפי הערכות, הסיכויים שיביעו תמיכה באחד מהמועמדים אינם גבוהים, למרות שרוב מוחלט של בכירי הליכוד כבר "בחרו צד" או עומדים לעשות זאת.

השניים צפויים לבחור שלא להצהיר על תמיכה, מכיוון שאם יתמכו בסער והוא ינצח - הם יכולים לאבד את תורם לכמה שנים ולא יוכלו להתמודד על התפקיד בעתיד הקרוב. אם סער יפסיד, הם "יחטפו" מהמחנה המנצח כשתהיה התמודדות נוספת.

נוסף על כך, עבור השניים מהלך של עמידה מול ראש הממשלה אינו דבר של מה בכך - ארדן שוקל בעיקר את המעמד הציבורי שלו ובמקרה של אדלשטיין, לכל החלטה יש משמעות על ציבור המתפקדים הגדול שמזוהה איתו.

ביום שישי פורסם ב"אולפן שישי" כי נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם השר ארדן - וביקש את תמיכתו. הפגישה בין נתניהו לארדן הייתה מתוחה, ככל הנראה גם על רקע היותו של ארדן עד מפתח בפרשת 4000, בה הוגש נגד נתניהו כתב אישום בגין קבלת שוחד. בשבוע שעבר נפגש גם גדעון סער עם ארדן – וביקש אף הוא את תמיכתו.