יממה מאז נודע שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית תוך פחות משנה, הסקר הראשון למערכת הבחירות 2020 לא מבשר על שינוי: מסקר שערך היום (חמישי) עבור חדשות 12 מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עולה שתמונת הגושים נותרת כמעט זהה לחלוטין וישראל תקועה עמוק בפלונטר פוליטי בלתי נגמר. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

לו הבחירות היו מתקיימות היום, כך הייתה נראית תמונת המנדטים: כחול לבן מגדילה את כוחה ב-2 מנדטים מהבחירות האחרונות ונותרת המפלגה הגדולה בישראל עם 35 מנדטים. הליכוד זוכה לפי הסקר למספר המנדטים שברשותו כיום - 32 במספר. 

הרשימה המשותפת נותרת אף היא עם מספר המושבים שלה בכנסת הנוכחית - 13, וכך גם ישראל ביתנו וש"ס - כל אחת מהן עם 8 מנדטים. יהדות התורה מתחזקת במנדט מ-7 ל-8, הימין החדש של בנט ושקד זוכה ב-6 מנדטים בריצה עצמאית, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים בלבד. 

לפי הסקר, רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ב-2.8% מהקולות בלבד ואילו עוצמה יהודית אף היא מתחת לאחוז החסימה עם 1.3% מהקולות. 

על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל בתוספת הרשימה המשותפת זוכה ב-58 מנדטים לעומת גוש הימין והחרדים שמקבל 54 מנדטים בלבד - מנדט אחד פחות מהכנסת הנוכחית. ישראל ביתנו של ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 8 מנדטים. 

סער בראשות הליכוד: המפלגה נחלשת, גוש הימין גדל במנדט  

לו הבחירות היו נערכות היום ובראשות הליכוד היה עומד גדעון סער, המפלגה הייתה נחלשת דרמטית - וזוכה ב-26 מנדטים בלבד, בהשוואה ל-32 מנדטים בראשות נתניהו. במצב כזה, כחול לבן שומרת על כוחה עם 35 מנדטים והימין החדש קופצת מ-6 ל-9 מנדטים. 

לו סער היה עומד בראשות הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה היו שומרות על כוחן (13, 8 ו-8 מנדטים בהתאמה), ישראל ביתנו הייתה נחלשת במנדט אחד ל-7, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת - והבית היהודי-האיחוד הלאומי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. עוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.1% מהקולות. 

במצב שבו סער מנהיג את הליכוד כוחה של המפלגה אמנם נחלש, אך גוש הימין-חרדים מתחזק במעט: 55 מנדטים במקום 54 מנדטים עם הליכוד בראשות נתניהו. גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 58 מנדטים וישראל ביתנו נותרת לשון המאזניים, אך עם 7 מנדטים במקום 8. 

מדד ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו וגנץ כמעט בשוויון 

כשבחנו את מידת ההתאמה של שני מנהיגי המפלגות הגדולות לתפקיד ראש הממשלה, ראש הממשלה המכהן ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו זוכה ל-38% תמיכה, ואילו יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ל-37% תמיכה. 19% השיבו "אף אחד מהם" ו-6% שהם לא יודעים מי מהם הכי מתאים לתפקיד. 

במקרה שבו מועמד הליכוד לראשות הממשלה יהיה גדעון סער, הוא זוכה רק ל-22 אחוזי התאמה לתפקיד ראש הממשלה, לעומת בני גנץ שמקבל במקרה כזה 36% התאמה ומוביל על סער בפער גדול. 30% השיבו במקרה הזה שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד ו-12% לא יודעים. 

לשאלה מי האשם העיקרי בכך שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית תוך פחות משנה, רוב הציבור תולה את האשמה בראש הממשלה נתניהו: 39% סבורים שהמצב הזה נוצר בגללו, 29% סבורים שהאשם הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ורק 9% חושבים שהאשם הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ. 16% סבורים ששלושתם אשמים באותה מידה. 

רוב הציבור: נתניהו לא יכול להמשיך בתפקידו עם כתבי אישום 

בעקבות הגשת כתבי האישום נגד נתניהו לפני כשלושה שבועות בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בשלוש פרשות, אחוז גדול בציבור סבור שנתניהו לא יוכל להמשיך בתפקידו כראש הממשלה. 56% סבורים שהוא לא יכול להמשיך לכהן, 37% שהוא יכול להמשיך ו-7% השיבו שהם לא יודעים. 

וכמה בכלל מתכוונים ללכת ולהצביע, אחרי שכבר עשו זאת פעמיים ב-8 החודשים האחרונים? 61% מהנשאלים השיבו שבכוונתם ללכת לקלפי - והמצב זהה גם בקרב מי שמגדירים את עצמם כימין (61% השיבו שיצביעו) והן בקרב מי שמגדירים את עצמם כמרכז-שמאל (62% השיבו שיצביעו). 


מזמין הסקר:
 חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 12-12-2019 
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 513
מספר המתבקשים להשתתף: 3,452
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

לקריאת השאלות והתשובות לחצו כאן