פיצול בשמאל לקראת הבחירות: לקראת הבחירות הקודמות, עזבה סתיו שפיר את מפלגת העבודה והצטרפה למחנה הדמוקרטי - שכלל את מרצ, את המחנה הדמוקרטי של אהוד ברק ואת שפיר בראש "התנועה הירוקה". במפלגה, שזכתה רק לחמישה מנדטים, נוצרו מחלוקות - ושפיר צפויה לרוץ מבלי לחבור למפלגה אחרת. על היערכותה לקראת ריצה עצמאית פורסם לראשונה בחדשות 12.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בימים האחרונים הפיצה שפיר סרטונים ופרסומים בחתימת "המפלגה הירוקה בראשות סתיו שפיר". השבוע ענתה לגולשים המודאגים ואמרה: "אני יכולה להבטיח לכם שאני ואנשיי המפלגה הירוקה עושים הכול כדי לשמור על המחנה הדמוקרטי ולהביא גם להרחבתו יחד עם גורמים נוספים, ביניהם כמובן מפלגת העבודה".

שפיר גם הזהירה לאחרונה מריצה בנפרד: "בעבודה ובמחנה הדמוקרטי צריך לקבל בימים הקרובים החלטות מכריעות: אם ממשיכים בדרך המחברת, במטרה ליצור מחנה גדול ורחב שיבטיח ש-400,000 הקולות של המחנה שלנו יכנסו לכנסת, או בוחרים ללכת לפיצול מסוכן. בכל הכוח ובכל מחיר - אני אעשה הכל כדי שהחיבור שלנו יגדל. כדי שכמה שיותר כוחות יחברו יחד, ויבטיחו את ייצוג המחנה שלנו - של המפלגה הירוקה, של מרצ, של ישראל דמוקרטית ושל מפלגת העבודה".

הורוביץ, שפיר וברק אחרי האיחוד (צילום: חדשות)
הורוביץ, שפיר וברק בימים טובים יותר | צילום: חדשות

רק היום השמיעה מסר נוסף שקורא לאחדות בשמאל, בריאיון ל-YNET ובפוסט בפייסבוק. שפיר הגיבה לעמיר פרץ, שאמר שהדלת של מפלגת העבודה סגורה בפני שפיר. "כשעזבתי את העבודה זה היה כדי לאחד את השמאל, וזה גם מה שאני עושה היום", כתבה.

"אני קוראת לעמיר פרץ ולמרצ לפעול יחד כדי שכל הגוש ינצח ולא יאבדו מנדטים לימין. זה דורש מנהיגות ופשרות, לא עוד ספינים מגורמים חסרי שם בתקשורת", הוסיפה - אך כעת היא צפויה להתמודד באופן עצמאי. 

מוקדם יותר השבוע כתבה: "ככה אנחנו מנצחים - כשיש ציבור אזרחי רחב שמוחה ויוצא לרחובות, ולצידו כוח פוליטי גדול, חזק ומאוחד, שפועל בכנסת - ובהמשך גם בממשלה. ככה צריך המחנה שלנו להיראות בבחירות הקרובות: גדול, חזק ומאוחד. מינימום סכסוכים פנימיים ומריבות שלא מעניינות אף אחד, מקסימום מאבק בשביל מיליוני ישראלים שאנחנו עובדים אצלם".

שפיר: "מרצ - הדינוזאורים של השמאל"

בריאיון ל"מהדורה ראשונה" היום שפיר תקפה בחריפות את היוזמה של חבריה למחנה הדמוקרטי להזיזה מהמקום השני במפלגה וקראה להנהיג פריימריז פתוחים תחת מפלגה מאוחדת. בנוסף, קראה שפיר אף לבצע פריימריז שיקבעו את הנהגת המחנה הדמוקרטי.

"המחנה הדמוקרטי ומפלגת העבודה חייבות לרוץ ביחד", אמרה שפיר בריאיון. "כדי להחליט על מקומות לא יושבים בחדר סגור, שם חבורה של עסקנים סוגרים לעצמם מקומות - אלא בפריימריז". 

שפיר הוסיפה: "צריך לאפשר לכל בוחרי המחנה הדמוקרטי להגיע ולבחור את ההנהגה ואת הסדר ברשימה".