הצמד הפוליטי המזוהה ביותר של השנים האחרונות, נפתלי בנט ואיילת שקד, מוסיף עוד פרק ליחסים המבלבלים. בנט שיגר אתמול (שני) הודעת בחירות ראשונה לסיבוב הנוכחי לימין החדש – ללא שום אזכור למי שעמדה עד לאחרונה בראשות המפלגה, מה שהצית שוב את השאלה האם הצמד שקד בנט כבר לא. בסביבת שקד טוענים כי מדובר במחלוקת טקטית בלבד ומדגישים כי "אין כאן שום משבר", אך בסביבת בנט הדברים כבר נשמעים רציניים יותר: "איילת מתלבטת, נפתלי רץ בכל מקרה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

וזה תקציר הפרקים הקודמים: ב-2012 בנט ושקד משתלטים על מפלגת הבית היהודי ומנערים ממנה את האבק. אחרי שנים מוצלחות יותר ופחות, רגע לפני בחירות 2019 מועד א', הם מכנסים מסיבת עיתונאים מפתיעה וחפוזה במוצאי שבת ומכריזים על הקמת מפלגה חדשת בראשותם – "הימין החדש".

יחזרו לשתף פעולה? (צילום: Yossi Zeliger/Flash90, חדשות)
בנט ושקד בימים טובים יותר | צילום: Yossi Zeliger/Flash90, חדשות

אלא שאת הסטארט-אפ הזה בנט כבר לא מסיים באקזיט. רגע אחרי שלא עברו את אחוז החסימה, הם מקבלים הזדמנות נוספת בבחירות סבב ב' אלא ששקד כבר עמוק בחיפוש אחר מסגרת פוליטית אחרת. הליכוד הייתה אפשרות רצויה, אבל לא הסתייעה. בנט מחליט לקחת צעד אחורה ומעניק לשקד את ההובלה.

האם הפעם מדובר בפיצול כוחות? בסביבת שקד מציגים מחלוקת טקטית בלבד: "איילת מאמינה שמפלגה גדולה ומאוחדת היא האפשרות הנכונה ביותר כדי להביא יותר מנדטים בבחירות הקרובות ולכן כדאי לחכות עם עליית הקמפיין לימין החדש. נפתלי לא חשב שנכון לחכות עם זה. הכל מתואם, אין כאן שום משבר".

בסביבת בנט המחלוקת כבר נשמעת קצת יותר עמוקה: "איילת עדיין מתלבטת בין האפשרויות. אנחנו בינתיים רצים, לא מחכים. מבחינת נפתלי הימין החדש צריכה לצאת לדרך כבר עכשיו. הוא מגיע הפעם מעמדת שר הביטחון. רוב הסיכויים שיעמוד בראש הפעם. אם איילת תצטרף - מה טוב. נפתלי בכל מקרה רץ".