N12
פרסומת

"אני גאה להיות קרויה על שמך": אגם רודברג נפרדת מיעקב אגם

אחרי מותו של חתן פרס ישראל ואחד האומנים הישראלים המשפיעים בעולם, יעקב אגם, חשפה רודברג את החברות המיוחדת שנרקמה ביניהם מאז הייתה בת 18: "הוא לא רק יצר אומנות. הוא המציא שפה"

פורסם: | עודכן:
יעקב אגם ואגם רודברג
יעקב אגם ואגם רודברג | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של אגם רודברג
הקישור הועתק

אחרי שהלך לעולמו בגיל 98 האומן הבינלאומי וחתן פרס ישראל יעקב אגם, מהיוצרים המזוהים ביותר עם האמנות הקינטית ואחד האומנים הישראלים המשפיעים בעולם, נפרדה ממנו היום (שני) השחקנית אגם רודברג בפוסט אישי ומרגש שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה.

בפוסט חשפה את הקשר הקרוב שנרקם ביניהם לאורך השנים - קשר שהחל כשהייתה בת 18 בלבד: "בגיל 18 ניגשתי אליך באירוע, סיפרתי לך שאני קרויה על שמך, ואמרתי לך שאני רוצה שנהיה חברים. זה נשמע כמעט חצוף אבל לשמחתי הסכמת", כתבה. לדבריה, מאז השניים אכן הפכו לחברים קרובים, נפגשו בניו יורק, בפריז, בלונדון ובישראל, ואף נהגו להיפגש לארוחות ערב במושב שבו היא מתגוררת. "באופן שמאוד לא אופייני לי, בעיקר הייתי מקשיבה. מבחינתי ישב מולי אדם עם חוכמה אינסופית, ואני רק רציתי לספוג ממנה עוד ועוד".

רודברג תיארה את אגם כאחד האנשים החכמים והמיוחדים ביותר שהכירה, והסבירה מדוע בעיניה היה יוצר יוצא דופן. "הוא לא רק יצר אומנות. הוא המציא שפה. שפה שחיברה בין צבע, תנועה, טכנולוגיה, רוח ויהדות. השילוב הזה הימם אותי בכל פעם מחדש. איך אפשר להיות כל כך גאון?!?"

"אני גאה להיות קרויה על שמך. אז לכל הילדים שאומרים לי שהם קרויים על שמי, בעצם, גם אתם קצת קרויים על יעקב אגם", כתבה. עוד הוסיפה: "יש מעט מאוד אומנים שאפשר לומר עליהם שהם שינו את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על אמנות. יעקב אגם היה אחד מהם. מבחינתי היית האמן הישראלי החשוב ביותר. אמרתי לך את זה כשהיית כאן, ואני כותבת את זה שוב עכשיו. גאה על הזכות שנפלה בחלקי לקרוא לך חבר. נוח בשלום חבר אהוב וחד פעמי".