עיתון "הניו יורק טיימס" זימן לבירור את כתבתו הישראלית, הבמאית והעיתונאית ענת שוורץ, לאחר שעשתה לייק לציוצים פרו-ישראליים ב-X (טוויטר). אחד מאותם ציוצים קרא להפוך את רצועת עזה ל"משחטה". שוורץ מועסקת בעיתון ככתבת החל מחודש נובמבר, ולקחה חלק בתחקיר העיתון על האלימות המינית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כעת, לא ברור אם תמשיך להיות מועסקת בעיתון.

"אנו מודעים לכך שעיתונאית פרילנסרית בישראל, שעבדה עם 'הניו יורק טיימס', עשתה לייק לכמה פוסטים ברשתות החברתיות", כך נמסר בהצהרתה של דוברת העיתון, דניאל רודס, שמתייחסת לאותם פוסטים פרו-ישראליים. "הלייקים האלה הם הפרה בלתי קבילה של מדיניות החברה שלנו. כרגע, אנחנו בוחנים את הנושא".

כאמור, שוורץ עשתה לייקים למספר פוסטים בעלי נטייה פרו-ישראלית, וכאלה שקוראים ל"תגובה לא מידתית" נגד הפשעים של החמאס. אחד מהציוצים שלהם סימנה לייק הוא הציוץ של העיתונאי הישראלי דוד ורטהיים שפורסם ב-7 באוקטובר. בציוץ נכתב: "אחרי שדיברתי על אחדות, עקרון אחד שצריך לזנוח היום: מידתיות. צריך תגובה לא מידתית. שישראל תראה מה היא מחביאה במרתף. אם תיפול שערה מראשם - להוציא להורג אסירים ביטחוניים. להפר כל נורמה בדרך לניצחון. למען יראו ויראו. הירדנים עשו את זה לדעאש, לא זכור לי שהמלך גונה. מי שמולנו אלו חיות אדם שלא בוחלים בהפרה של כללים מינימליים, לרבות רצח צוותי רפואה ותינוקות. על זה לא עוברים הלאה".

מדיניות "הניו יורק טיימס" לגבי התנהלות ברשתות החברתיות מבהירה כי על הפוסטים של עובדי העיתון ברשתות השונות, וכן על הלייקים שהם מסמנים על פוסטים שכתבו אחרים, חל "איסור להביע דעות מפלגתיות, לקדם דעות פוליטיות, לתמוך במועמדים, להעיר הערות פוגעניות או לעשות כל דבר אחר שמערער את המוניטין העיתונאי של הטיימס". 

שוורץ החלה לכתוב עבור "הניו יורק טיימס" בחודש נובמבר האחרון, ודיווחיה התמקדו בתגובת הציבור הישראלי לאירועי 7 באוקטובר. בין השאר, כאמור, היא חתומה על כתבת התחקיר אודות האלימות המינית של מחבלי חמאס ביום הטבח. הכתבה גררה ביקורת פנימית מצד עובדים אחרים בעיתון.

מלבד עבודתה העיתונאית, שוורץ מוכרת גם בזכות היותה במאית קולנוע. היא אחראית בין השאר על הסדרה התיעודית "לה פרומיז" ועל הסרט "חיים סובייטיים", שעוסק בציירת זויה צ'רקסקי. כמו כן, היא שימשה כעוזרת במאי של ארי פולמן בסרט "ואלס עם באשיר" מ-2008, שזכה בפרס גלובוס הזהב ובפרס הסזאר.