טקס האוסקר ייערך הלילה (ראשון) בהוליווד, ובין המועמדים הבולטים בקטגוריות הראשיות נמצא "נשארים לחג" של אלכסנדר פיין, שמועמד בין השאר לפרס הסרט הטוב ביותר ופרס התסריט המקורי הטוב ביותר עבור התסריטאי דיוויד המינגסון. בקטגוריית התסריט, הוא נחשב למועמד מוביל לזכייה לצד הסרט "אנטומיה של נפילה", אבל חשיפה חדשה של מגזין ורייטי מעיבה על הערב - הסופר והתסריטאי הבריטי סיימון סטיבנסון, שכתב את "לוקה" של פיקסאר ואת "פדינגטון 2", פנה לגילדת התסריטאים האמריקאית והאשים את המינגסון בפלגיאט (גניבה ספרותית).

למגזין הודלף מסמך ארוך וכן תכתובות אימייל שמתארות את השתלשלות האירועים. לטענת סטיבנסון, התסריט של "נשארים לחג" הועתק באופן "חצוף" שכולל את הסיפור הכללי, דמויות, מבנה, סצנות ואף דיאלוג מתסריט לסרט בשם "פריסקו" שכתב ומעולם לא הופק. למרות שלא הופק, "פריסקו" מוכר מאוד בהוליווד ועבר כמה וכמה ידיים. ב-2013, הוא הופיע במקום השלישי ברשימת התסריטים הטובים ביותר שמעולם לא הופקו של האתר Black List, שהוא פלטפורמה ליוצרים להציג פרויקטים שטרם הופקו.

בעוד המינגסון חתום לבדו על התסריט של "נשארים לחג", הבמאי אלכסנדר פיין (שאוחז בעצמו בשני פרסי אוסקר בקטגוריית התסריט המעובד) אמר בראיונות שהוא "התערב" בתסריט ושיפץ אותו, למרות שלא לקח קרדיט רשמי. בפנייתו לגילדת התסריטאים, סטיבנסון סיפק תכתובות מיילים שמוכיחות שפיין קרא את התסריט ל"פריסקו" פעמיים - פעם אחת ב-2013 ופעם שנייה ב-2019. בשתי הפעמים הסוכנים שהעבירו את התסריט החזירו לסטיבנסון פידבק שפיין קרא אותו, אהב אותו אך לא מעוניין לביים אותו. המינגסון ופיין, אגב, מיוצגים על ידי אותה סוכנות טאלנטים בארה"ב.

מסיבות טכניות-משפטיות, לגילדת התסריטאים אין למעשה את הסמכות להכריע בנושא, ובמקרי עבר של טענה לפלגיאט של תסריט (שאינם רבים) - הכותבים נאלצו לפנות לתביעה פרטית - תהליך ארוך ויקר. מהסיבה הזאת, פנייתו הראשונית של סטיבנסון אמנם קיבלה התייחסות אבל לא טופלה, וב-25 בפברואר הוא פנה שוב לדירקטוריון של הגילדה באימייל שכותרתו "בקשה דחופה לעזרה מתסריטאי חבר הגילדה במצב יוצא דופן". בגוף המייל הוא כתב: "אני יכול להדגים מעבר לכל צל של ספק שהרוב המשמעותי של התסריט לסרט עם קרדיטים של חברי הגילדה, שנמצא כרגע במסלול לזכייה באוסקר, נגנב, שורה אחד שורה, מתסריט פופולרי שלי שלא הופק".

"חלק מהגניבה היא פשוט משוגעת", הוא המשיך. "חלק מהסצנות החשובות ביותר בסרט לא עברו שום שינוי והן זהות לתסריט שלי, אפילו באופן בו הן מסודרות על הדף. אני עובד ככותב 20 שנה, אז אני מאוד מודע לכך שלאנשים יכולים להיות רעיונות דומים באופן מפתיע ושלפעמים אלמנטים מסוימים 'מושאלים' וכדומה. אבל זאת לא הסיטואציה כאן. שני התסריטים זהים באופן שניתן להוכחה".

סטיבנסון מוסיף שהסרט גם מלא במקרים ייחודיים של "אקדחים מעשנים". כך, למשל, באחת הסצנות שלטענתו לא נלקחה מהתסריט שלו ל"פריסקו", דמותו של פול ג'יאמטי מספרת שאדם בעל כוח עם חברים בפנימיה בה הוא עובד כמורה גנב ממנו יצירה כתובה וחמק מעונש, מה ששינה את מסלול החיים שלו.

בתשובה למייל האחרון של סטיבנסון, בגילדה הדגישו שוב שהם מוגבלים מבחינה משפטית וחוזית ולא יכולים לסייע לסטיבנסון, ושתביעה היא האופציה הטובה ביותר עבורו. הם אף הפנו אותו ישירות למשרד עורכי דין בוטיקי שמתמחה בנושא זכויות יוצרים. יחד עם זאת, בוורייטי מספרים שהטענה בהחלט הרעידה את חברי הדירקטוריון והצוות של הגילדה ופתחה דיון פנימי - ככל הנראה עדיין לא רשמי - בנושא גניבה ספרותית והסמכויות של הגילדה בנושא.

"זה קייס שהולך לערער את כולם, כי כיום אפשר באמצעות בינה מלאכותית ללחוץ על כמה כפתורים ולהשוות בין תסריטים", אמר למגזין מקור הוליוודי. "קשה לנצח בבית משפט במקרים כאלה. ואלה סוג ההליכים המשפטיים שבהם אין מנצחים, כי הם יקרים ומכוערים והם מפחידים אנשים. אני חושב שזאת הסיבה שסיימון מנסה לקבל עזרה מגילדת התסריטאים". 

עם חוסר היכולת של הגילדה להתערב ובהתחשב בכך שההצבעות לפרסי האוסקר כבר נסגרו, נראה שלטענה של סטיבנסון לא תהיה כל השפעה על תוצאות הטקס הערב, אבל במידה שהתסריט של "נשארים לחג" אכן יזכה בפרס, סביר שזאת לא הפעם האחרונה שנשמע על ההאשמה הזאת, שעשויה לגרום לסערה הוליוודית.