"ארץ נהדרת" עושה זאת שוב ושוב: מערכון באנגלית של "ארץ נהדרת" ששודר אמש (שלישי) ומתח ביקורת על האופן שבו מסקר ה-BBC את המלחמה בין ישראל לחמאס ואת הקריאות להפסקת אש - הפך לוויראלי, שוב.

במערכון שבו משתתפים ליאת הר לב ואלי פיניש, נראה "ריאיון בלעדי" של מנהיג חמאס יחיא סינוואר עם מגישת הערוץ בשם רייצ'ל הפותחת את הריאיון כך: "38 ימים אחרי שלוחמי השלום של חמאס תקפו את ישראל בשלום, מצטרף אלינו מנהיג חמאס".

סינוואר, ממקום מושבו הנוח, עונה לה: "ערב טוב, רק תני לי לתקן אותך שהיו גם אנסי חופשי וטובחי חופש". בהמשך מתרעמת המגישה על כך שישראל לא נענית לדרישת החמאס להפסקת אש. "אנחנו צריכים הפסקה, אנחנו עייפים. אל תשכחו שהתחלנו יום לפני הישראלים", משיב לה רב המחבלים. "כל כך לא פייר", אומרת רייצ'ל. 

לקראת סוף הריאיון במערכון הסאטירי, נשמע צליל של תינוק בוכה. המראיינת שואלת לפשר הבכי ובודקת אם אפשר להשתיק אותו כדי להמשיך לקיים את הריאיון. "הוא לא שלי, אמא שלו בישראל", אומר סינוואר. "אם אני מבינה - התינוק החטוף כבש לך את הבית ומונע ממך לישון? כל כך לא פייר. העולם לא עושה שום דבר למען זה".

בתום הריאיון מפנה רייצ'ל לפינה "רגע בהיסטוריה" של הערוץ הבריטי ושם, לצד תמונות ממלחמת העולם השנייה, נשמעת הקריינות: "ב-1944 וינסטון צ'רצ'יל סירב להפסקת אש והמשיך את רצח העם של גרמניה הנאצית - מה שהפך את הגרמנים לקורבנות - ואת בריטניה לפושעת מלחמה". 

 Israel's most renowned satire show presents an exclusive interview between the leader of Hamas and the BBC's best and brightest - don't miss the end.@Eretz_Nehederet pic.twitter.com/VtRVQdfEya

— נדב איל Nadav Eyal (@Nadav_Eyal) November 14, 2023

בדומה למערכונים הקודמים באנגלית שיצרה "ארץ נהדרת" מאז פרוץ המלחמה, גם הנוכחי זוכה לתהודה ברשתות החברתיות ולכמות של כ-3 מיליון צפיות נכון לכתיבת שורות אלה - כמות שהולכת וגדלה. "תוכנית סאטירה בישראל לועגת שוב ל-BBC ולקריאות המרושעות להפסקת אש. חכו עד הסוף, זה שווה את זה", "בהתחלה צחקתי, עד שנחנקתי מדמעות", "ה-20 שניות האחרונות שוות הכל", נכתב בין היתר. 

זו הפעם השנייה ש"ארץ נהדרת" תוקפת את אופן הסיקור המוטה של ערוץ החדשות הבריטי. כמו כן, בשבוע שעבר מערכון נוסף באנגלית של תוכנית הסאטירה הישראלית, שעסק בתמיכת הסטודנטים הצעירים בארצות הברית בחמאס ובפלסטינים, זכה למיליוני צפיות ושיתופים ברשתות החברתיות.