אם לפני שנים אחדות משפיעני רשת וידוענים גרפו מאות אלפי דולרים לפרסום פוסט או סטורי בודד, היום הם כבר מבינים היטב את נקודת האחיזה הרחבה שיש להם ברשת. בהתאם, התמחור עבור הפרסום קפץ במאות אחוזים.

אז מי נהנה מהתעריפים הגבוהים ביותר? מעבר לים, שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו מרוויח לא פחות מ-2.3 מיליון דולר לפוסט ממומן אחד באינסטגרם, ובכך הדיח מצמרת הרשימה את אשת העסקים והדוגמנית קיילי ג'נר, שמכניסה "רק" 1.8 מיליון דולר לפוסט אחד. אל המקום השלישי הגיע הכדורגלן ליאו מסי שמקבל 1.7 מיליון דולר לכל פוסט ממומן. בהמשך הרשימה מופיעים סלינה גומז, דוויין ג'ונסון ("דה רוק"), קים וקלואי קרדשיאן, ביונסה, קנדל ג'נר, ג'סטין ביבר ועוד.

שמועות מעבר לים על קיילי ג'נר וטימותי שאלאמה (צילום: מתוך אינסטגרם)
1.8 מיליון דולר לפוסט ממומן. קיילי ג'נר | צילום: מתוך אינסטגרם

מה קורה בזירה המקומית? הרווחים הגבוהים באים לידי ביטוי בפעימות סטוריז ולא בפוסט בפיד, כשהכוונה לרצף של תמונות או סרטונים שניתן להוסיף להם לינקים לאתרים חיצוניים ונעלמים כעבור 24 שעות.

לפי נתוני קבוצת יפעת, שעוסקת באיסוף מידע תקשורתי וניטור פעילות פרסום, המשפיענים שעומדים בראש הרשימה בשנה הנוכחית, ומרוויחים בסביבות 20 אלף שקלים לרצף סטוריז או לפעימת פרסום חד פעמית הם דנית גרינברג, עינב בובליל, מעיין אדם, דניאל עמית, מירן בוזגלו, קורין גדעון, אדל בספלוב, נדיר אליהו, גיא הוכמן ועוד. מעבר לזה הם ייקחו על פעילות מכר 10% מהמכירה על מוצרי צריכה רגילים ו- 5% על מוצרים יקרים.

מעיין אדם מגיבה לליהיא גרינר  (צילום: מתוך "מדברות על זה", קשת 12)
מכניסה יותר מ-20 אלף שקלים לרצף סטוריז. מעיין אדם | צילום: מתוך "מדברות על זה", קשת 12

זה לא חדש שחברות משקיעות מאות אלפי דולרים כדי לעודד את קהל הצרכנים לרכוש את המוצר שלהם, אך היום תקציבי הפרסום מוקדשים בעיקר לקשרים העסקיים עם המשפיענים שמובילים דעת קהל מול מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות.

יהונתן בגס סמנכ״ל שיווק ומוצרים בחברת יפעת (צילום: שלומי יוסף)
יהונתן בגס, סמנכ״ל שיווק ומוצרים בחברת יפעת | צילום: שלומי יוסף

"עולם המשפיענים צובר תאוצה והופך למשמעותי בתמהיל השיווק של מותגים רבים", אומר יהונתן בגס, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בחברת יפעת. "אנחנו מזהים גידול אקספוננציאלי בסכומים שמושקעים בפעילות המשפיענים בארץ, ולראיה המותגים המובילים נכנסו בשנה האחרונה למגוון רחב של פלטפורמות פעילות של משפיענים. יתרה מכך, יוצרי תוכן רבים עוזבים מקומות עבודה קבועים ומתפרנסים מהתחום באופן בלעדי. להערכתנו, השוק המדובר יגלגל השנה בין 200 ל-250 מיליון שקלים, והנתח מעוגת הפרסום שעומד כרגע על 5% ילך ויגדל בשנים הקרובות".