שיגעון ברבנהיימר: תקופה ארוכה שלא נרשמה תופעה כזו בקולנוע. ההייפ והציפייה לקראת יציאת הסרטים "ברבי" ו"אופנהיימר", שנחתו באולמות הקולנוע בעולם ובישראל ביום חמישי האחרון, הניבו תוצאות מרשימות. מה שהתחיל כרעש גדול ברשתות החברתיות, הועתק אל העולם הפיזי והאולמות התמלאו בצופים לבושים ורוד או שחור, שהגיעו לחזות מקרוב בתופעה תרבותית של פעם באף פעם. היה גם מי שהגדיל והצטייד בבגדים בשני הצבעים - לכבוד צפייה רציפה בשני הסרטים גם יחד בערב אחד. 

@zophiathefirst done with the comedy, otw to watch the philosophy #barbenheimer #barbie #oppenheimer ♬ Barbie World (with Aqua) [From Barbie The Album] - Nicki Minaj & Ice Spice & Aqua
@elliesnutz.com We lost one to barbieland!!! @barbie #oppenheimer #barbenheimer #barbie #barbiegirl #movietheater #margotrobbie #ryangosling #cillianmurphy #gretagerwig #christophernolan ♬ Beautiful people use my sound - Jae :D(#1 VICTOR KIN‼️)

יציאת "ברבי" ו"אופנהיימר" עטורי הכוכבים והשמות הגדולים בפני המצלמה ומאחוריה, באותו היום, בשיאו של הקיץ, הולידה תופעה שכבר זכתה לערכים בוויקיפדיה ובוודאי עוד ילמדו עליה בבתי הספר לשיווק ולקולנוע גם יחד - ברבנהיימר. 

View this post on Instagram

A post shared by Barbie (@barbie)

האחד, קומדיה סאטירית ורודה ומתקתקה רק לכאורה, בכיכובם של מרגו רובי וריאן גוסלינג ובבימויה של גרטה גרוויג, על הבובה האיקונית שבאה בחשבון עם ההשפעה שלה על דורות של ילדות ונשים. השני - דרמה קודרת מאת הבמאי המוערך כריסטופר נולאן, המגוללת את סיפורו של אבי פצצת האטום, רוברט אופנהיימר שאותו מגלם קיליאן מרפי. 

בקרב הזה, בינתיים, יש מנצח ברור. "ברבי". שני הסרטים שנחתו ביום חמישי האחרון גם בבתי הקולנוע בישראל הצליחו להביא מאות אלפים לאולמות. מדובר בעלייה של 40% לעומת הסופ"ש הקודם. על פי המפיצה, טוליפ אינטרטיינמנט, בשני הסרטים צפו קרוב ל-200 אלף איש, כששני שליש מתוכם צפו ב"ברבי".

מתוך "אופנהיימר" (צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט, יחסי ציבור)
מתוך "אופנהיימר" | צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט, יחסי ציבור

גם בארה"ב הבובה של מטאל גוברת על ממציא הפצצה. על פי ההערכות, עד תום סוף השבוע, "ברבי" תכניס כ-150 מיליון דולר - הפתיחה החזקה ביותר עבור סרט ב-2023. בגזרתו של "אופנהיימר" יירשם סכום נאה, אבל הרבה פחות גדול משל הסרט המתחרה - רק כ-80 מיליון דולר הכנסות בסוף השבוע הראשון. התחרות בין השניים, שגם אם לא רצו בה מלכתחילה ודאי תרמה להם, למעשה רק החלה ונראה שעוד נשמע עליה גם במירוץ לאוסקר ושאר טקסי הפרסים.