לפני כחודש הוציא לירז רוסו, סטטיק בשבילכם, את אלבום הבכורה "לירז" שסימן רשמית את תחילתה של קריירת הסולו אחרי הגירושים המוזיקליים מבן אל תבורי. אמש (שני) בהיכל מנורה, עשה סטטיק צעד נוסף כשעלה לבמה בפעם הראשונה ללא החצי השני שהיה חלק בלתי נפרד ממנו במשך שבע שנים. במופע מושקע שחגג את האלבום החדש עם סוללה של אורחים, לצד חלק מרכזי ודומיננטי בליין-אפ שהוקדש לשירים המשותפים עם בן אל, עוד מוקדם להעריך את מידת ההצלחה של סטטיק בדרכו העצמאית.

הערב התחיל בעיכוב של 34 דקות משעת תחילת המופע המתוכננת, אך לקהל שהמשיך לטייל ולחפש את מושביו גם אחרי שסטטיק עלה לבמה היה תרומה משמעותית לכך. הזמר ישב על כיסא בתוך תא שקוף, שעשוי להזכיר לחלק את הקובייה השקופה שבה מופיע הראפר קנדריק למאר בפרשנות לבידוד שמחוללת התהילה. אולי זה היה סיפתח יומרני מדי, אולי לא, אבל אין ספק שהקהל אהב והריע. באופן לא מפתיע השיר שפתח את הסט ליסט היה "לירז", הליד סינגל שנושא את שם האלבום החדש שבו סטטיק הטעון פותח הכול על הטלטלות בשנה האחרונה בחייו.

סטטיק בהיכל מנורה (צילום: עמרי סילבר)
סטטיק בהיכל מנורה | צילום: עמרי סילבר

כמה דקות לתוך המופע, עשיר ברקדנים, זמרי ליווי ומסכים גדולים שבהם אשכרה יכולת לראות את האומן גם אם הסתפקת במושבים רחוקים, והמשכנו לשיר השני ברשימה - "קקטוס" מבית מכונת הלהיטים של סטטיק ובן אל. יחסית למופע שנועד לציין קריירת סולו, הגענו מהר מדי לשירים שהקהל כבר שמע ומכיר, ובעיקר מסתקרן לראות איך סטטיק מחזיק את השואו לבדו. בין רוכשי הכרטיסים, בעיצומה של חופשת הפסח בבתי הספר, בני נוער וצעירים רבים נהרו למנורה, אבל גם בני ה-30 וה-40 הפגינו נוכחות מרשימה.

מעבר לים המינוח המקצועי למילה הופעה הוא "קונצרט" (concert), וכאן בארצנו אפשר לומר כי מופעים לא מעטים מתנהלים כמו מסיבה. פסטיגל למבוגרים אם תרצו. כך הרגישה הופעת הבכורה של סטטיק, שרשמה גם רגע תמוה ולא בהכרח קשור בהשתתפות האורחת הראשונה בתוכנית האומנותית - מאיה קיי. הדוגמנית והשורדת הגיחה מהקהל לסיבוב קצר על הבמה באמצע השיר המעולה "סופרסטארית", ענטזה וירדה. ברשת כבר הגיבו על הקטע, וחלק מהגולשים תקפו את קיי על הלבוש החושפני במופע שכלל ילדים רבים.

סטטיק בהיכל מנורה (צילום: עמרי סילבר)
הזוכה בקטגוריית הרגע התמוה של הערב. סטטיק ומאיה קיי | צילום: עמרי סילבר

אחרי הביצוע ל"בלנסיאגה" הכריז הזמר "ערב טוב, מנורה". "כמעט תשעה חודשים שלא הופעתי", אמר סטטיק, "אין דבר מפחיד יותר מזה וקשה יותר מזה כי כל כך התגעגעתי והרגשתי כבר שאני חלוד. אבל אני מרגיש שאני יכול לסמוך עליכם שתרימו אותי בערב הזה, נכון?" אמר לקול תשואות הקהל כשאת דבריו סיים בברכת "שהחיינו". ייאמר לזכותו של סטטיק כי הוא נזהר ולא הסתכן בפלייבקים ובביקורת מצד הקהל, אך המשיך לשלב במופע כמה מהלהיטים המשופשפים עם בן אל, ואז הגיע תורו של "גומיגם".

באלבומו החדש של סטטיק התארחו אגם בוחבוט בשיר "טרנטולה" ואיתי לוי בשיר "לשטוף את העיניים", וכמצופה הם גם התארחו בהופעתו הראשונה של הזמר. גם נטע ברזילי, ששיתפה פעולה עם סטטיק ב"אפס מאמץ", ביצעה עימו בין היתר את השיר על הבמה, כשכל אחד מהמתארחים סיפק מנה קטנה משיריו בזמן שסטטיק ירד מהבמה להחליף תלבושות כמה פעמים. זו גם אולי הסיבה שהערב הרגיש כמו פסטיגל למבוגרים, עם נבחרת של כוכבים ולהיטים שעולים בזה אחר זה. עדן בן זקן, שלקחה חלק באלבום בשיר "הפשע המושלם", בלטה בהיעדרה לאחר שילדה בת לפני כשבועיים.

אחרי שסימן וי על כל השירים מהאלבום, סטטיק הקדיש את סוף המופע למחרוזת שירים המשותפים לו ולבן אל מראשית המסע. אם מדובר ב"כביש החוף", "סלסולים" או "טודו בום", שהתנגנו כולם בהופעה במנורה, הזמר מודע ומבין היטב שלא היה זוכה לסטטוס המוזיקלי והתקשורתי הנוכחי לולא הדרך בה צעד לצידו של תבורי הצעיר. קודם לכן הוא אף התייחס לקשר ביניהם ופנה לקהל בבקשה אחת: "היה לי כל כך כיף איתו. אני מתגעגע לכל רגע ורגע, ואוהב אותו. יש לי בקשה קטנה אחת - יבוא יום ובן אל יוציא אלבום משלו, ואני רוצה שתתנו לו אותו חיבוק שהענקתם לי, דיל?"

סטטיק בהיכל מנורה (צילום: עמרי סילבר)
סטטיק בהיכל מנורה | צילום: עמרי סילבר

קצת יותר מחודש אחרי שיצא, האלבום של סטטיק הבשיל מהר בקרב המאזינים - עם השיר "לירז" שכבר התקבל לפלייליסט ברדיו ו"טרנטולה" שקטף קמפיין לפרסומת בטלוויזיה. אומנים רבים, גם המוכרים שבהם, ממתינים תקופות ממושכות עד שמרשים לעצמם לפתוח מכירה להופעה גדולה. העניין, הסקרנות והרכילות עשו את שלהם במקרה של סטטיק. אחרי הסרט התיעודי על השנה המורכבת האחרונה בחייו ומסע הפרסום לקידום האלבום, הוא יצטרך מעתה לטפח את תעודת הזהות החדשה ולהמשיך להביא לידי ביטוי את עצמו בזכות עצמו. בן אל תבורי אומנם לא נכח פיזית בהיכל מנורה, אך רוחו המוזיקלית הורגשה שם היטב.